شناسهٔ خبر: 80620 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در تماس تلفنی رییس جمهور با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد

از سرگیری تبادلات مرزی در دستور کار/ ثبت رکورد تولید واگن و لکوموتیو

عکس ترکیبی روحانی اسلامی رییس جمهور در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی، دستور اتخاذ تمهیدات لازم برای از سرگیری تبادلات مرزی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی ، رییس جمهور ایران روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  گفت و گوهای اخیر خود با سران برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه و استقبال این کشورها برای از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل کالایی، به وزیر راه دستور داد هر چه سریعتر تمهیدات لازم برای این منظور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اندیشیده و در دستور کار قرار گیرد.

روحانی در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل کشور در دوراه فاصله گذاری هوشمند ، به کار بستن طرح های خلاقانه در فاصله گذاری هوشمند در حوزه حمل و نقل را مورد تاکید قرار و گفت: فاصله گذاری مورد نظر وزارت بهداشت با الزام استفاده ماسک به گونه ای انجام شود که  ضمن برطرف شدن نگرانی مردم ، از شیوع بیماری نیز جلوگیری شود.

رئیس جمهور در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به ضرورت اتمام  طرح ها و پروژه های نیمه تمام در کشور برغم وجود شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ناعادلانه آمریکا  و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا با هدف تحقق شعار جهش تولید، تاکید کرد: برای اتمام هر چه سریعتر پروژه هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

روحانی در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم  و تامین بازار از کالاهای ضروری و اساسی، از اقدامات انجام شده در این زمینه  قدردانی و بر ادامه روند تخلیه کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات  تا تخلیه  کامل و هر چه سریعتر ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر و گمرکات کشور تاکید کرد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این تماس تلفنی گزارش جامعی از روند اجرای طرح ها و  پروژه های این وزارت خانه و همچنین  وضعیت طرح اقدام ملی مسکن ، ثبت نام ها و روند اجرای این طرح با هدف  تامین مسکن نیازمندان  کشور در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ، به رئیس جمهور ارائه کرد.

اسلامی همچنین  با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان ریلی و استفاده از فرصت تبصره ۱۸ در این زمینه ، گفت: در سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی برای تولید واگن و لکوموتیو انجام شده و می توان گفت رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت بازسازی و بهسازی ناوگان مسافری و باری کشور،خاطرنشان کرد: امسال نیز بهسازی، زیباسازی و مقاوم سازی  واگن های موجود اعم از مسافری و باری در دستور کار قرار دارد.

اسلامی همچنین در این تماس تلفنی گزارشی از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و ضروری موجود در بنادر و گمرکات برای تامین بازار ارائه و تاکید کرد که این روند تا تخلیه کامل این کالا و حمل آن به داخل کشور ادامه خواهد یافت.