شناسهٔ خبر: 80622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره راه وشهرسازی شهرستان آران وبیدگل/ واگذاری ۳۱۰  هکتار از اراضی دولتی شهرستان/ رفع تصرف از اراضی به ارزش ۱۹۷ میلیارد ریال/ ساخت وتوسعه راهها به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان آران وبیدگل با ارائه گزارشی، اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازی شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل، پروژه های تکمیل شده و در حال احداثِ حوزه ی راهسازی شهرستان را به این شرح بیان کرد: ساخت جاده بخش مرکزی این شهرستان به طول ۳ کیلومتر با اعتبار۳۰ میلیارد ریال انجام شده و با احداث آن هرچهار شهر کاشان، آران و بیدگل، نوش آباد و سفیدشهر به صورت مناسب و ایمن به یکدیگر متصل شدند. زیرسازی و آسفالت وتکمیل کنارگذر کاشان-آران وبیدگل بطول ۷ کیلومتر کاملا اجرا شده و عملیات اجرایی فاز سوم آن بطول تقریبی ۱۷ کیلومتر و آزادسازی (اراضی کشاورزان و اراضی ملی) آغاز شده است. همچنین احداث دهانه دوم پل بزرگ شهید منصوری که در محل تقاطع این محور با باند برگشت محور فولاد می باشد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و بهره برداری شده است.   

وی با اشاره به افتتاح محور کاشان-علی آباد-سفیدشهر گفت:  زیرسازی و آسفالت فازهای اول تا سوم این محور بطول ۱۰  کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است و نیز احداث باند دوم کاشان-ابوزیدآباد-حسین آباد، در واریانت های مختلف در حال اجرا است.  

رئیس اداره راه وشهر سازی شهرستان آران وبیدگل در خصوص سایر پروژه های راهسازی این شهرستان عنوان کرد: «ساخت ۲۴ کیلومتر محور آران وبیدگل به چرمشهر ورامین»، «تکمیل زیرسازی، ابنیه و شروع آسفالت سه راهی شهریاری به فخره بطول ۱.۵ کیلومتر» و «اجرای طرح محورهای کنارگذر کاشان-آران و بیدگل و نیز کمربندی این محور» در حال پیگیری، اخذ مجوزهای لازم و ساخت است.  

وی اظهار داشت: در حوزه املاک و حقوقی و  واگذاری اراضی در شهرستان، در مجموع ۳۱۰ هکتار واگذاری اراضی انجام شده که از این میزان  ۲۰ هکتار از اراضی به نیروگاه برق خورشیدی این شهرستان و یازده هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین جهت احداث پست برق واگذار شد. و مابقی آن مربوط به اختصاص زمین جهت باشگاه های ورزشی، مسجد، حوزه علمیه خواهران و برادران جایگاه سوخت و اختصاص ۶ قطعه زمین به خانواده های دومعلول بهریستی و... می باشد.

آراسته در ادامه گفت: اسناد مالکیت ۶۶ هکتاری شهرک سلیمان صباحی بیدگلی اخذ و مشکلات واگذاری اراضی شهرک هلال به میزان ۱۳۷ هکتار مورد حل و فصل قرار گرفته و تحویل صاحبان صنایع شده است همچنین مقدار تقریبی ۳۰۰۰ هکتار ازاراضی ملی واقع درحریم و محدوده شهرهای ۴ گانه درحال مراحل نهایی تغییر نمایندگی به نام راه وشهرسازی می باشد و اراضی شهرک صنعتی آران وبیدگل بمساحت ۴۵ هکتار به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شده که پیشرفت قابل ملاحظه درجهت رونق اقتصادی را به همراه داشته است.   

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: عملیات ساخت، پیگیری محوطه سازی و خدمات انشعابات ۴۹۰ واحدی مسکن مهر شهرک مسعودآباد و ۳۹۰  واحدی شهرک ولی عصر موسوم به مجموعه رزلند، انجام شده و در مورد ساخت ۶۰ واحدی مسکن مهر گلستان در هیات نمایندگی تصمیم گیری شده است. در این حوزه ۲۱۷ پلاک دولتی ضمن عملیات آماده سازی به اقشار ویژه (خانواده های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران) و ۷ هکتار زمین جهت مجتمع رفاهی گردشگری تفریحی ارغوان واگذار شده است.

آراسته از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش به تکمیل ساختمان و سالن اجتماعات بزرگ فرمانداری، سفت کاری و ساخت ساختمان بخشداری کویرات اشاره کرد و گفت: طرح اقدام ملی و واگذاری زمین اداری  به ادارات تعزیرات حکومتی، اداره اطلاعات، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، تعاون کار ورفاه اجتماعی، اداره هواشناسی، راهداری و حمل ونقل جاده ای، مخابرات، گاز، امور آب، جهادکشاورزی، نمایندگی شورای نگهبان، شهرداری ومابقی دستگاههای اجرایی شهرستان درحال پیگیری واگذاری است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل، بهسازی و مرمت بافتهای فرسوده وتاریخی شهرستان «محور تاریخی بنی طبا نقشینه، خانه دکتر عظیمی آرانی، محور تاریخی دربند» و تملک، خرید و بهسازی خانه های تاریخی مسعودی طباطبایی، تصویب بافت های فرسوده و تاریخی "نوش آباد و سفیدشهر" و ساماندهی منطقه های حاشیه نشین "یحیی آباد و دشت علیجان زاده" را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان برشمرد.  

وی در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری این شهرستان گفت؛ طرحهای مختلف شهری در کمیته کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، کمیسیون های ماده ۵، امور زیربنایی استانداری تصویب شده و طرحهای تفصیلی وجامع شهرهای ۴گانه شهرستان و نیز مطالعات طرح تفصیلی سفیدشهر بابیش از ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار دردستور کار قرار گرفته است.   

آراسته در پایان گفت:با همت کارکنان و عوامل یگان حفاظت از اراضی، دویست و یک هزار و ۳۳۲ مترمربع از اراضی دولتی به ارزش روز  ۱۹۷ میلیارد ریال در این شهرستان از دست سودجویان و متجاوزان با حفظ مالکیت دولت رفع تصرف شد.