شناسهٔ خبر: 8063 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جابجایی ٤٥٠ هزار تن انواع کالا در بندر کیش

بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ٤٥٠ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی دوماهه نخست فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمود قنبری ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر طی دوره دو ماهه سال ٩٤، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع ٤٥٠ هزار و ٣٤٢ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که دو درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی ادامه داد: از این میزان، ٤١١ هزار و ٢١٨ تن کالاهای غیر نفتی و ٣٩ هزار و ١٢٤ تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ١و٢١ درصد افزایش داشته است.

قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بالغ بر ١٦ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، ١٤ هزار و ٨١٧تن مربوط به فعالیت های واردات و ٩٤٨ هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد که در زمینه واردات ١٥ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته ایم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را ٣٩٥ هزار و ٤٥٣ تن اعلام کرد که ٢ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش داشته است.

وی از جزیره کیش به عنوان یکی مقاصد برخوردار از جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری یاد کرد و گفت: در دو ماه نخست سال جاری، در مجموع ١٨٨ هزار و ٩٤٢ نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

به گفته قنبری، ٣١ هزار و ٦١٢ خودرو سواری طی دو ماه سال جاری نیز به شهرهای بندری جابجا شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان اضافه کرد: طی سال جاری، ٥٦ هزار و ٥١٥ نفر سفر از طریق شناورهای تفریحی نیز از بندر این جزیره جابجا شدند.

بندر کیش با بهره مندی از ١٤ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ٤ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ٧٣٠ هزار مسافر دریایی در سال است.

این بندر با آبخور حداکثری ١٠ متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت ١٥ هزار تن است./

نظر شما