شناسهٔ خبر: 80633 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم‌آباد خبر داد

تعریف ۱۴ پروژه در حوزه هوانوردی در فرودگاه خرم‌آباد/اشتغالزایی با اجرای هوانوردی عمومی /تبدیل فرودگاه، به موتور توسعه استان لرستان

علی کاملی.فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم‌آباد از برنامه‌ریزی برای انجام ۱۴ پروژه در حوزه هوانوردی عمومی خبر داد.

علی کاملی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره ورود فرودگاه خرم‌آباد به حوزه هوانوردی عمومی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: ظرفیت‌های استان لرستان از منظر طبیعی (یکی از زیباترین مناظر طبیعی ایران ) و تاریخی به همراه ظرفیت‌های بالفعل و آماده فرودگاه خر‌م‌آباد جهت راه اندازی این صنعت، ما را بر آن داشت تا در اسرع وقت و با تمام توان در این مسیر گام برداریم.

او با اشاره به تغییر در نگرش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به صنعت هوانوردی و اقدام در رونق آن به صورت یک برنامه مدون و اصولی و استفاده از این ظرفیت، گفت: در این راستا با برگزاری جلسات مشترک با بخش خصوصی جهت خدمت رسانی به مردم استان لرستان و همچنین مکاتبات با این دستگاه‌ها و بخش خصوصی اقدام کردیم.

وی افزود: این فرودگاه با همکاری و راهبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی این را دارد که با اشتراک‌گذاری مجوز فعالیت‌های هوانوردی عمومی (A.O.C  ) و در اختیار گذاشتن اماکن مورد نیاز و با کمترین سرمایه‌گذاری توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی یا دولتی نسبت به آغاز فعالیت در این حوزه اقدام کند.

اوبا بیان این که بیش از ۱۴ پروژه قابل اجرا در صنعت هوانوردی عمومی تعریف کرده ایم، به بیان این پروژه‌ها پرداخت و گفت: آموزش خلبانیCPL و PPL، راه اندازی پروازهای تفریحی، جشنواره ورزش‌های هوایی، تبادل مرسولات پستی، پایش خطوط لوله نفت و گاز سراسری و پایش جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی از جمله‌ پروژه‌های تعریف شده است.

کاملی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های تعریف شده می توان به پایش و حفاظت از مناطق حفاظت شده و حیات وحش، پایش جاده‌ها، رودخانه‌ها، مزارع و باغات، خدمات سمپاشی هوایی، ایرتاکسی، ایر آمبولانس، گردشگری هوایی، بحران و پدافند غیر عامل و نقشه برداری اشاره کرد.

این مدیر فرودگاهی با بیان این که آغاز این فعالیت‌ها مزایای بسیاری برای استان لرستان در پی خواهد داشت، گفت: چنانچه تمام این پروژه‌ها اجرایی شود، استان در بحث منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، محیط زیست، حیات وحش، مرسولات پستی، امداد و نجات و اورژانس هوایی و ... در زاگرس مرکزی به عنوان مرکز و مرجع شناخته می شود.

وی افزود: همچنین در بحث ورزش‌های هوایی، آموزش خلبانی هواپیماهای سبک، فوق سبک، گردشگری هوایی و تحقیق و پژوهش می توانیم در کشور مرجع شویم.

کاملی دیگر مزایای اجرای هوانوردی عمومی را اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بسیار این طرح با هزینه بسیار پایین دانست و گفت: این امر منجر به رونق صنعت گردشگری و توریسم استان و در نهایت فعال شدن فرودگاه به عنوان موتور توسعه استان می شود.