شناسهٔ خبر: 80640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت

سرقت تجهیزات راهداری ۲ برابر شده است

کرمانشاه سرقت از ترانس‌ها، تابلو‌ها و کابل برق جاده‌ها، علایم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی‌های بین جاده‌ای و گاردریل‌های (حفاظ) راهداری استان، امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فریبرز کرمی گفت: سرقت از ترانس‌ها، تابلو‌ها و کابل برق جاده‌ها، علایم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی‌های بین جاده‌ای و گاردریل‌های (حفاظ) راهداری استان، امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

کرمی افزود، در فروردین ماه امسال ۲ ترانس برق ۵۰ میلیون تومانی در جاده کرمانشاه به سراب نیلوفر و جاده بیستون سرقت شده این در حالی است در طول سال گذشته ۲ ترانس برق سرقت شده بود.

او گفت: هشت تابلو برق ۱۰ میلیون تومانی،  ۱.۰۰۰ متر کابل برق، ۲۵ چراغ برق چشمک زن با پایه هر کدام به قیمت ۶ میلیون تومان، ۴۰ چراغ سولار هر یک به قیمت ۱.۵ میلیون تومان، بیش از ۸۰۰ تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی هرکدام به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به سرقت رفته است.

وی ادامه داد :  ۳۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی که قیمت تهیه ونصب هر مترمربع تابلو اطلاعاتی با پایه هرکدام به قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان که مجموعا" به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان و ۵۰۰ پایه گاردریل که ارزش هرکدام بانصب یکصد و پنجاه هزار تومان در مجموع به ارزش هفتصد و پنجاه میلیون تومان از این راهداری سرقت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: تیم‌های گشت راهداری روز‌های تعطیل فعال است، اما تاکنون به تنهایی جوابگوی این حجم و گستردگی کار نبوده، مقرر شده شرکت توزیع برق با همکاری نیروی انتظامی تیم‌های مشترک گشت راه‌اندازی کنند که اگر نسبت به کاهش سرقت موثر باشد، راهداری نیز گشت‌های مشابه راه‌اندازی خواهد کرد.