شناسهٔ خبر: 8065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی چهارمحال و بختياری خبر داد:

بهره برداری از جاده‌های جايگزين كارون ۴ تا پايان ماه

پل قوسی کارون 4 مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياری در بازديدی از پل قوسی كارون ۴ و راه‌های طرفين پل داشت گفت: با توجه به روند پیشرفت فیزیکی اين پروژه پیش‌ بینی می‌شود که عملیات ساخت آن تا پايان خرداد امسال به بهره‌ برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، قاسم قاسمي در این باره اظهار کرد:با بهره‌ برداری از این پل قوسی شاهد کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن- لردگان- ایذه از یک سو و تسهیل در تردد مردم شهرستان‌ های اردل، فارسان، کیار و شهرکرد از سویی دیگر خواهیم بود.

وي افزود : بازگشايي اين محور ارتباطي نقش مهمي در ارتباط زميني كشور به ويژه براي تسهيل در رفت و آمد مردم استان هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري دارد.

قاسمي به تشریح مشخصات فنی این پروژه پرداخت و گفت :این مسیر های جایگزین به طول ۱۰ کیلومتر و ۲۰۰ متر در مسیر کوهستانی  و شامل ۷ رشته تونل است که طولانی ترین آنها ۵۷۰ متر نیز طول دارد.

مدير کل راه و شهرسازی استان در خصوص مشخصات پل کارون ۴ اضافه کرد : این پل سه هزار و ۸۷۵ تنی بر روی دریاچه کارون ۴ و به عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده است.

قاسمی بیان کرد: پل کارون ۴ به دلیل برخورداری از طول عرشه ۳۷۸ متری، طول دهانه ۳۰۰ متری و ارتفاع ۶۲ متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است./

نظر شما