به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، قاسم قاسمي در این باره اظهار کرد:با بهره برداری از این پل قوسی شاهد کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن- لردگان- ایذه از یک سو و تسهیل در تردد مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و شهرکرد از سویی دیگر خواهیم بود.
وي افزود : بازگشايي اين محور ارتباطي نقش مهمي در ارتباط زميني كشور به ويژه براي تسهيل در رفت و آمد مردم استان هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري دارد.
قاسمي به تشریح مشخصات فنی این پروژه پرداخت و گفت :این مسیر های جایگزین به طول ۱۰ کیلومتر و ۲۰۰ متر در مسیر کوهستانی و شامل ۷ رشته تونل است که طولانی ترین آنها ۵۷۰ متر نیز طول دارد.
مدير کل راه و شهرسازی استان در خصوص مشخصات پل کارون ۴ اضافه کرد : این پل سه هزار و ۸۷۵ تنی بر روی دریاچه کارون ۴ و به عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده است.
قاسمی بیان کرد: پل کارون ۴ به دلیل برخورداری از طول عرشه ۳۷۸ متری، طول دهانه ۳۰۰ متری و ارتفاع ۶۲ متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است./
نظر شما