شناسهٔ خبر: 80669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط هواشناسی گیلان صورت مي پذيرد؛

ارائه توصیه های هواشناسی کشاورزی در شبکه استانی باران وسراسری شما

هواشناسی گیلان اداره كل هواشناسی استان گیلان به منظور توصیه های هواشناسی کشاورزی همراه با چگونگي مراقبت کشاورزان در برابر ویروس کرونا از طریق شبکه استانی باران و شبکه سراسری شما اطلاع رسانی می کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، به دلیل استقبال کشاورزان و مسؤلین استانی در سال گذشته که اين اداره كل توصیه های هواشناسی کشاورزی را در شبکه استانی باران به صورت  زنده برای کاربران  رشته های مختلف کشاورزی و با حضور کارشناس  هواشناسی پخش کرد ، در سال جاری نیز با موافقت  محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان برای ادامه این روند و اطلاع رسانی سریع به کشاورزان ، و موافقت  صدا وسیمای مرکز گیلان در ماه مبارک رمضان این توصیه ها در برنامه خانه مهر که صبحها(۱۰ صبح روزها ی پنجشنبه ) از طریق شبکه استانی باران و همچنین شبکه سراسری شما برای کل کشور پخش می شود.

 این توصیه ها به صورت زنده و با حضور کارشناس هواشناسی کشاورزی  برای کشاورزان گیلانی و همچنین سایر کشاورزان در سراسر کشور که محصولات مشترکی با محصولات استان گیلان از جمله برنج ، زیتون ، چایی ،کرم ابریشم ،  ماهیان گرم آبی و... دارند ، پخش می شود.

همچنین در این برنامه با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه های مراقبت وجلوگیری کشاورزان از ابتلا به اين بيماري در حین فعالیتهای کشاورزی و چگونگی استفاده از ادوات کشاورزی برای آنها ارائه می شود.