شناسهٔ خبر: 80670 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه بجنورد خبر داد

بازنگری طرح تقرب فرودگاه بجنورد/ تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه در مسیر تهران

محمدابراهیم قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد از اجرای پروژه بازنگری طرح تقرب فرودگاه بر اساس ILS خبر داد.

محمد ابراهیم قدمگاهی که از اواخر بهمن ۹۸ مدیریت فرودگاه بجنورد را بر عهده گرفته است، در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به معرفی مهمترین پروژه‌های درحال اجرا در این فرودگاه و نیز اولویت برنامه‌های آتی پرداخت و عنوان کرد: یکی از طرح‌های در دست اجرا تامین برق اضطراری و مطمئن برای تجهیزات ناوبری DVOR و DME است. در این راستا برق رسانی LLZ   از مسیر اتاق ترانس با کاهش کابل مصرفی و نقشه جدید آماده شده است که پس از تامین اعتبار و تهیه کابل با همکاری ادارات کل ستادی ارتباطات و ناوبری هوایی و تجهیزات و سامانه های فرودگاهی قابل اجراست.

او افزود: همچنین با توجه به وجود مشکلاتی در ورودی و خروجی پروازها در ماه‌های پایانی سال، کارگروهی را با مشارکت اداره کل کنترل ترافیک هوایی (اداره طرح و دستورالعمل‌ها) برای ارایه طرح تقرب جدید بر پایه ILS تشکیل داده ایم

مدیر فرودگاه بجنورد به عقد قرارداد فیبر نوری با شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات برای ارتباط RCAG  فرودگاه با مرکز کنترل ترافیک هوایی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح  باید از سایت RCAG تا نزدیک‌ترین کافوی مخابرات فیبر نوری اجرا شود تا مشکلات قطع ارتباط به حداقل کاهش یابد. همچنین برای اصلاح قسمت‌های صعب العبور از جاده دسترسی RCAG نیز که در ارتفاعات هفت ریگ (۳۶ کیلومتری بجنورد) اقدام می شود.

او یکی از برنامه‌های اولویت‌دار فرودگاه بجنورد مطابق با ابلاغ مدیرعامل را استقرار سیستم مدیریت ایمنی و در این راستا مستندسازی و برطرف کردن موانع پروازی به منظور ارتقای ایمنی عنوان کرد و گفت: برای تامین ایمنی هرچه بیشتر پروازها امسال طرح رنگ آمیزی موانع پروازی و نصب چراغ های OBS  را در دست اجرا داریم.

قدمگاهی همچنین به اجرای طرح افزایش دیماند برق فرودگاه از ۲۵۰ به ۷۵۰ و سه فیدرکردن برق فرودگاه برای بالابردن اطمینان از برق شهر اشاره کرد و افزود: درحال راه اندازی چیلرها و موتورخانه مرکزی و تکمیل بهسازی ترمینال و محوطه سازی فرودگاه هستیم.

او از اجرای طرح احداث تاکسیوی براوو برای برطرف کردن مشکل دید برج بر روی تاکسیوی آلفا و نیز بررسی و تعیین تکلیف وضعیت زهکش اجرا شده به موازات باند به عنوان مانع پروازی خبر داد و گفت: در راستای درآمدزایی فرودگاه، عقد قرارداد با مرکز آموزش هوانوردی فراسپهر انجام شده است و پس از برطرف شدن مشکلات و بازگشایی مرکز فعالیت آموزشی از سرگرفته خواهد شد و با مجوز این مرکز در آینده نزدیک فعالیت ایرتاکسی نیز قابل انجام خواهد بود.

مدیر فرودگاه بجنورد مساحت اراضی این فرودگاه را ۲۸۰ هکتار عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های اصلی ما تلاش برای دریافت سند مالکیت این اراضی است و در این راستا درحال پیگیری با دادگستری و مالکان برای تسهیل روند دادرسی و اخذ سند هستیم. همچنین برای بازپس گیری اراضی واگذار شده از اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی با همکاری دفتر حقوقی و دستورات مدیرعامل انجام شده است.

او گفت: در حال رایزنی برای افزایش پرواز در مسیر تهران هستیم و یکی از برنامه‌های اصلی ما راه اندازی مسیرهای پروازی جدید است.

قدمگاهی از اجرای طرح ارتقای زیرساخت های امنیتی با افزایش دوربین های نظارتی و نظارت ورود و خروج و نیز تلاش برای برطرف کردن موانع بهره برداری از ساختمان جدید هواشناسی، ارتقا و ترمیم چارت سازمانی فرودگاه و راه اندازی FIDS نیز خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های آتی فرودگاه احداث ساختمان ریموت ایمنی زمینی برای ارتقای ایمنی پروازهاست.