شناسهٔ خبر: 80711 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به دلیل زیان ناشی از کرونا مطرح شد

احتمال بسته ماندن فرودگاه اورلی پاریس تا سپتامبر /کاهش ۹۱ درصدی پروازهای هوایی اروپا در آوریل

فرودگاه اورلی روز گذشته رسانه‌های خبری فرانسه هشدار دادند که فرودگاه اورلی پاریس ممکن است تا پاییز بسته بماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برخی از منابع خبری هشدار دادند که ممکن است فعالیت فرودگاه اورلی پاریس به علت بحران ناشی از کرونا، تا پایان تابستان در حالت تعلیق بماند. این فرودگاه از ابتدای ماه گذشته بسته شد، اما بعید است تا بهتر شدن شرایط، مجددا بازگشایی شود.

آن طور که سایت «سیمپل فلایینگ» نوشته است، شیوع ویروس فراگیر کرونا به شدت سفرهای هوایی ورودی و خروجی فرانسه را کاهش داده است و تمام خدماتی که قبلا توسط این فرودگاه ارایه می شد، در طول تابستان از سوی فرودگاه شارل دوگل پاریس ارایه خواهد شد.

شوک ناشی از ویروس کرونا هنوز در بسیاری از کشورها احساس می شود و هنوز بسیاری کشورها مرزهای خود را به جز برای سفرهای ضروری بسته نگه داشته اند، فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که در آوریل ۲۰۲۰ ترافیک هوایی در سراسر اروپا ۹۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲ هفته ابتدایی آوریل فقط ۲ درصد سرویس‌های خدماتی هوایی در داخل و خارج از پاریس عملیاتی بودند.

در این وضعیت بی سابقه، ایرلاین‌ها مشتاق پرواز دوباره هستند اما بررسی‌ها نشان از این دارد که بازگشت به شرایط قبل ممکن است بیش از آن چیزی که ایرلاین‌ها انتظار دارند، طول بکشد. به همین دلیل رسانه خبری Les Echos گزارش داد که فرودگاه اورلی ممکن است تا پاییز بسته بماند. به گفته این سایت این موضوع قبلا توسط یک منبع آگاه اطلاع رسانی شده بود.