شناسهٔ خبر: 80721 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری

بندر چابهار معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: لایروبی فازهای دو و سه حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهسازی، سیدحسن ابراهیمی با بیان اینکه انجام لایروبی و حفظ عمق ایمن در حوضچه و کانال های بنادر نقش بسزایی در ایمنی شناورهای ورودی دارد، افزود: عملیات فاز اول لایروبی حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار به اتمام رسیده است.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عملیات لایروبی نگهداری بندر شهید کلانتری با رعایت پروتکل‌ها و وجود محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، در طول ایام تعطیلات نوروزی بدون وقفه ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: محدوده کنار اسکله‌های بندر شهید کلانتری با برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده از عمق مطلوبی برخوردار شد؛ مراحل بعدی عملیات لایروبی در فازهای دو و سه در دست اجرا است.

ابراهیمی با توضیح اینکه در فاز دو، محدوده حوضچه چرخش و در فاز سه، محدوده کانال شهید کلانتری لایروبی خواهد شد، افزود: با تکمیل عملیات لایروبی و دسترسی به عمق مطلوب، سطح ایمنی دریانوردی و ارائه خدمات به شناورها در این اسکله ارتقاء خواهد یافت.