شناسهٔ خبر: 80725 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر آموزش و پرورش:

ارایه ۴۰۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانک ملی برای مسکن فرهنگیان/ شناسایی بیش از ۳ میلیون مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش/ مستندات اراضی برای بررسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

آغاز عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان در همکاری وزارت راه و با وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در مراسم کلنگ زنی بخشی از واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت: امید است تا در یکسال و نیم آینده، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیش از ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان، موضوع تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: تامین منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است و تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای همین سیاست به امضا رسید و بتدریج در حال اجرایی شدن است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای خانه دار شدن فرهنگیان فاقد مسکن و اجاره نشین تلاش دارد تا در مناطقی که زمین در اختیار دارد، زمین را برای اجرای این طرح اختصاص دهد.

حاجی میرزایی افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارتخانه را در استان های مختلف شناسایی و مستندات آنها را برای بررسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

وی تخصیص اراضی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی را برای احداث مسکن فرهنگیان، کوششی از سوی دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن فرهنگیان برشمرد و توضیح داد: بیش از ۳۰۰ هزارنفر از فرهنگیان در سطح کشور برای مسکن ملی فرهنگیان ثبت نام کردند که صلاحیت ۷۵ هزارنفر از آنها احراز شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجاییکه منابع موردنیاز اجرای مسکن ملی فرهنگیان از طریق وام مسکن و همچنین تفاهمی که وزارت آموزش و پرورش با بانک ملی داشته  تامین شده و با توجه به اینکه از سوی آن بانک ۴۰۰۰ میلیاردتومان تسهیلات در اختیار وزارتخانه آموزش و پرورش قرارگرفته، امیدواریم بتوانیم به سرعت برای فرهنگیان واجدشرایط و متقاضی مسکن، تامین مسکن کنیم.

حاجی میرزایی اظهار امیدواری کرد تا در یکسال و نیم آینده، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند.