شناسهٔ خبر: 80734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان خبر داد

ساخت ۲ هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی فرهنگیان در خوزستان

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: ساخت ۲ هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان خوزستان روز دوشنبه همزمان با ۱۱ استان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین آغاز ساخت این تعداد واحد مسکونی فرهنگیان در قالب طرح ملی مسکن  در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح در ۲۰ شهر خوزستان اجرا می‌شود که تعداد قابل توجهی از این واحدها در شهرستان اهواز ساخته می‌شود.

وی گفت: در مجموع در طرح ملی مسکن سهمی که به آموزش و پرورش خوزستان اختصاص داده شده ۲ هزار و ۷۲۴ واحد است اما سرجمع طرح‌های اقدام ملی که تا به امروز تعیین تکلیف شده بیش از هفت هزار و ۷۰۰ واحد است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مجموع ۱۰ هزار و ۴۵۵ فرهنگی خوزستانی در طرح دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند ادامه داد:این طرح در مساحتی حدود ۱۱۰ هکتار در شهرهای مختلف استان خوزستان اجرا می شود.

وی افزود: امید است که با آغاز عملیات احداث مسکن برای فرهنگیان خوزستانی بتوانیم دغدغه ذهنی معیشتی فرهنگیان را به حداقل برسانیم.

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم کار ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، فارس، تهران، سمنان، زنجان و بوشهر آغاز شد.