شناسهٔ خبر: 80751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی خبرداد

آغازعمليات اجرايی احداث واحدهای خيرين مسكن ساز شهر بيرجند

حسن عليزاده-معاون بازآفريني شهري ومسكن.JPG عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی خیرساز در شهر بیرجند با تامین زمین و اجرای عملیات خاک‌برداری از سوی راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن عليزاده گفت: اردیبهشت سال گذشته پروژه ساخت مسکن خیرساز در محله موسی بن جعفر (ع) شهر بیرجند کلنگ‌زنی و اکنون پس طی مراحل تهیه طرح و نقشه و تایید در کمیته‌های فنی، خاک‌برداری منطقه آغاز شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی افزود: راه و شهرسازی علاوه بر تامین زمین پروژه، خاک‌برداری را هم متعهد شده بود که نقشه‌های طرح تایید و پیمانکار برای اخذ پروانه به شهرداری معرفی شده است و عملیات ساخت و ساز بعد از آن شروع می‌شود. 

وی اظهار داشت: زمین برای ۶۰ واحد در این پروژه تامین شده و برای ۱۲۰ واحد دیگر هم قرارداد در دست اجراست که امیدواریم پس از تکمیل ساخت واحدهای مسکونی خیرساز آغاز شود. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن خیرساز در قالب طرح اقدام ملی انجام می‌شود، گفت: محله موسی بن جعفر از جمله محله‌‎های قدیمی شهر بیرجند است که در بخشی از آن سکونتگاه‌های غیررسمی شکل گرفته و شروع این پروژه منجر به رونق ساخت و ساز در این منطقه می‌شود و در تغییر چهره آن اثرگذار خواهد بود. 

وی افزود: پس از سفر وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته و بازدید از این منطقه طرح فاضلاب محله موسی بن جعفر نیز به تصویب رسید که عملیات اجرایی آن توسط شرکت آب و فاضلاب آغاز شده است. 

علیزاده ارایه خدمات شهری در این منطقه را یکی از راهکارها برای خروج آن از محرومیت عنوان کرد و گفت: در قالب بازآفرینی شهری برای این منطقه خانه محله و کتابخانه عمومی نیز ساخته شده که در اختیار شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا تجهیز شود. 

انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت خود را از سال ۸۸ در استان خراسان جنوبی آغاز کرد و تاکنون ۶۸۲ واحد مسکونی را به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده است و ۱۱۶ واحد دیگر را در دست ساخت دارد.