شناسهٔ خبر: 80765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان خبر داد

ارتقا ایمنی محور  سه راهی مبارکه –اصفهان

اصلاح شانه راه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان از انجام اقدامات ویژه برای ارتقا ایمنی محور  سه راهی مبارکه –اصفهان  گردنه لاشتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان  گفت: محور سه راه مبارکه به اصفهان به لحاظ واقع شدن در کریدور شمال – جنوب کشور و ترافیک بالا ، نقش استراتژیک و تاثیرگذاری در بخش حمل و نقل بار و مسافر داراست، فلذا ارتقا ایمنی و پیشگیری از حوادث رانندگی  در این محور بیش از پیش اهمیت می یابد.

مهرداد علی اکبری افزود: بر اساس سیاست های بالادستی این محور در طرح های آتی به یک محور ۶ خطه تبدیل خواهد شد.

وی به  شرایط توپوگرافی محدوده کوهستانی گردنه لاشتر و وجود تپه هاي به ارتفاع تا ۷ متر و درهایی با عمق ۱۰ متر   اشاره کرد و افزود: نبود عرض کافی بدنه راه و حجم بسیار بالای پروژه احداث شانه امکان توقف اضطراری در این محور را ناممکن کرده بود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان  اضافه کرد: تحلیل تصادفات نشان می دهد که با اصلاح این محور می توان به کاهش شدت و تعداد تصادفات در این مسیر امیدوار بود.

وی تصریح کرد: برای اصلاح مشکلات شناسایی شده عملیات تعريض پل، شانه سازی، خاکبرداری، خاکریزی، نصب حفاظ صلب فلزي، نصب علائم، جابجايي نيوجرسي ها و تامین عرض لازم در حاشیه شرقی محور حدفاصل سه راه مبارکه تا گردنه لاشتر از تپه های موجود و دره منتهی به گردنه در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان قرار گرفت .

علی اکبری اضافه کرد:  با انجام عملیات خاکبرداری، عملیات بتنی تعریض یک دهانه پل ۳ متری، نصب حفاظ صلب فلزی بر روی قرنیز پل ، جابجایی و چینش ۲۰۰ عدد حفاظ بتنی نیوجرسی و نصب علائم و تجهیزات ترافیکی نیز انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان  از اجرای پارکینگ ایمن مقابل پلیس راه اصفهان – شیراز با وسعت ۳۰۰۰ مترمربع  به منظور ارتقا ایمنی تردد در این محور خبر داد .