شناسهٔ خبر: 80787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي اعلام كرد

ساخت پنج هزارو ۱۹۸ واحد طرح اقدام ملي مسكن درخراسان جنوبی

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت اولیه تأمین زمین جهت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی برای هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت به پنج هزار و ۱۹۸ واحد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی اظهار کرد: مسکن به عنوان یک نیاز اساسی، گران‌ترین کالای ضروری اکثر خانوارها است و همچنین به عنوان یک کالای غیر منقول بادوام، سرمایه‌گذاری در آن بزرگترین بخش دارایی اکثر خانواده‌های ایرانی به شمار می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر خانوارها برای بنگاه‌های اقتصادی نیز مسکن جذابیت بالایی دارد، بیان‌کرد: با توجه به شرایط بخش مسکن و همچنین شرایط اقتصادی خانوارها دولت تدبیر و امید چهار برنامه را به منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار خود قرار داده که در خراسان‌جنوبی نیز پیگیری می‌شود.

چهار برنامه طراحی شده برای تأمین مسکن

داعی ادامه‌داد: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با رویکرد محله محوری و استفاده از توسعه‌گران و انبوه‌سازان وبا استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و تأمین مسکن اقشار کم درآمد با رویکرد تنوع گرایی و استفاده از روش‌های مختلف تأمین مسکن از جمله این برنامه‌ها است.وی افزود: تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز از دیگر برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و برگزاری جشن اختتام مسکن مهر استان با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ۱۳۹۸ بیان‌کرد: متعاقب برگزاری این برنامه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، تهیه زمین مناسب برای این طرح به عنوان اولویت تعریف و بنابراین طرح‌های آماده‌سازی اراضی در سطح استان آغاز شد.

خراسان‌جنوبی پیشتاز در امر طرح اقدام ملی تولید مسکن

داعی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی مقام عالی دولت در استان، خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان پیشتاز در امر خانه‌دار شدن مردم در طرح اقدام ملی، در مرداد ماه سال ۹۸ با حضور ریاست محترم جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس موضوع اختصاص و تأمین زمین مناسب برای احداث ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را در سطح استان آغاز شد.

داعی ادامه‌داد: به همین منظور عملیات آماده‌سازی و یا تهیه طرح مربوط به ۴۷۷ هکتار زمین در شهرستان بیرجند، ۷۶ هکتار در شهرستان طبس، ۳۵ هکتار در شهرستان فردوس و ۱۰ هکتار در شهرستان سرایان آغاز گردید و البته در سایر شهرستان‌ها نیز تأمین زمین مورد نیاز صورت پذیرفته است.

افزایش واحدهای طرح اقدام ملی تولید مسکن در خراسان‌جنوبی

وی افزود: ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی این ظرفیت به پنج هزارو ۱۹۸ واحد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که زمین و مسکن به عنوان یک محرک اقتصادی در ایجاد توسعه جوامع مطرح است، اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در حوزه مباحث مربوط به ساخت و ساز در استان می‌شود.

داعی گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تأمین زمین ضمن افزایش شاخص تأمین مسکن استان شاهد بهره‌مندی اقشار متفاوت جامعه خواهیم بود به طوری که هم محرومین و دهک‌های یک و دو و سه جامعه و هم دهک‌های متوسط چهار و پنج و شش جامعه از مسکن مناسب برخوردار خواهند شد.