شناسهٔ خبر: 80817 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یاتا پیشنهاد داد

استفاده از ماسک به جای فاصله گذاری اجتماعی /افزایش ۴۳ تا ۵۴ درصدی قیمت بلیت هواپیما

یاتا انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، علنا باطرح فاصله گذاری اجتماعی مخالف بوده و خواستار استفاده از ماسک به جای طرح فاصله گذاری اجتماعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان مستقر در ژنو به مسافران و کرو پروازی توصیه کرده است که در طول پرواز از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سایت «سیمپل فلایینگ» حدود ۶ ماه پیش هیچ کس فکر نمی کرد، استفاده از ماسک به یک موضوع مهم تبدیل شود اما اکنون استفاده از ماسک صورت و فاصله گذاری اجتماعی برای بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت هواپیمایی موضوع قابل توجهی است. بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به بحران به وجود آمده تصمیم به خالی نگه داشن صندلی های بین دو مسافر گرفتند اما اخیرا شرکت هواپیمایی لوفتانزا این روش را ادامه نمی دهد و استفاده از ماسک را جایگزین فاصله گذاری اجتماعی کرده است.

یاتا امروز یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد و به موضوع مدیریت انتقال ویروس در هواپیماهای مسافری پرداخت. این انجمن با بیان این که خالی کردن صندلی های میانی در هواپیما ضروری نیست، گفت: ایجاد صندلی‌های خالی بین ۲ مسافر در هواپیماهای مسافری را توصیه نمی کند.

با شیوع ویروس کرونا معمولا کشورها به مردم توصیه می کنند تا ۲ متر از هم فاصله داشته باشند اما انجمن بین المللی هوایی شواهدی را نقل می کند حاکی از این که در صورت رعایت برخی موارد، خطر انتشار ویروس کرونا از طریق هواپیما محدود است.

برخی از این دلایل عبارتند از این که جریان هوا در هواپیما از سقف به سوی کف حرکت می کند، بیشتر مسافران رو به جلو نشسته اند نه رو به روی یکدیگر و دیگر اینکه صندلی ها مانع جسمی بین مسافران ایجاد می کنند.

بنا به این دلایل یاتا به جای جدایی فیزیکی مسافران خواستار اقدام‌های پیشگیرانه دیگری شده است.در مرحله اول کرو پروازی و نیز تمام مسافران الزاما باید از ماسک صورت استفاده کنند. اکنون نیز برخی شرکت‌های هواپیمایی مشغول تهیه لباس‌های جدید با تمرکز بر فناوری  ppe  برای کارمندانشان هستند.

طبق اطلاعات یاتا در سراسر این صنعت، میزان ضریب بار  باید به طور متوسط ۷۷ درصد باشد تا پرواز بدون ضرر و زیان تلقی شود. این درحالی است که طرح فاصله گذاری اجتماعی نیازمند کاهش ۶۲ درصدی ضریب بار است.

این انجمن همچنین خواستار ایجاد فرصت‌هایی برای کاهش گسترش ویروس کرونا شده و برای این منظور پیشنهاد کرده است روش‌های پذیرایی ساده‌تر شود. همچنین توصیه‌هایی برای رو‌‌ش‌های پردازش مجدد جهت سوار و پیاده شدن از هواپیما و کاهش فعالیت‌های کابین خلبان ارایه کرده است. درنهایت یاتا پیشنهاد می دهد تا دمای بدن تمام مسافران و کرو پروازی قبل از اینکه سوار هواپیما بشوند، اندازه گیری شود.

همچنین یاتا پیشنهاد داده است برای جبران ضرر مالی ایجاد شده بسته به منطقه، میزان قیمت بلیت به طور متوسط بین ۴۳ تا ۵۴ درصدافزایش یابد. برای مثال در منطقه اقیانوس آرام که احتمالا بیشترین ضررمالی را خواهند داشت، میزان بهای بلیت تا ۵۴ درصد می تواند افزایش یابد. همچنین میانگین بهای قیمت بلیت در امریکالی شمالی می تواند از ۲۰۲ دلار به ۲۹۸ دلار افزایش یابد.

ترجمه : آزاده کاری