شناسهٔ خبر: 80838 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در گزارش به رییس‌جمهور:

تبادلات تجاری با آذربایجان و ترکیه در حال انجام است/ از سرگیری تبادلات تجاری در دو پایانه‌ ریلی به زودی

 جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر راه و شهرسازی در گزارشی به رییس‌جمهور گفت: تبادلات تجاری با کشورهای آذربایجان و ترکیه در حال انجام است و تبادلات تجاری در دو پایانه ریلی سرخس و اینچه‌رون نیز به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه ۱۸ اریبهشت‌ماه با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل بین شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اقدامات انجام شده، شامل تبادل تجاری در ۱۱ پایانه مرزی جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت.

اسلامی گفت: تبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی با کشورهای آذربایجان و ترکیه در حال انجام است و با رایزنی انجام شده، تبادلات تجاری در پایانه‌های ریلی سرخس و اینچه‌برون نیز با توافقات حاصله، بزودی از سر گرفته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: کالاهای اساسی موجود در بنادر نسبت‌به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش دارد و میزان خروج از بندر با قطار نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.