شناسهٔ خبر: 80912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم فعالیت های پایانه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل های بهداشتی

س و ب - پایانه   مرزی  میلک.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت پایانه مرزی میلک در زمینه جابجایی کالا با وجود شیوع کرونا بدون توقف و با رعایت کلیه موازن بهداشتی تداوم دارد به طوری که در فروردین ماه سال جاری ۸۰ هزار و ۷۲ تن کالا از این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری عمده کالاهای صادراتی این مدت به افغانستان را سیمان، تره بار، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که پایانه های مرزی از مهمترین زیر ساخت های توسعه تجارت و بازرگانی هر کشوری بشمار می روند، وجود مرز میلک فرصت مطلوبی را برای رونق اقتصادی منطقه فراهم کرده است.

وی افزود: تردد عادی مسافر در پایانه مرزی میلک به دلیل شیوع کرونا متوقف بوده و تنها اتباع دو کشور امکان بازگشت به کشور خود را دارند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ترانزیت ورودی کالا به بندر چابهار را در فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۰۳ تن اعلام کرد و افزود: کالاهای ورودی این مدت به این بندر مهم و استراتژیک کشور نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر رشد داشته است.

باقری مجموع ترانزیت انجام شده از مرزهای زمینی و دریایی سیستان و بلوچستان را در مدت مذکور ۲۹ هزار و ۲۲۴ تن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری و تردد مسافر در پایانه مرزی میرجاوه از اوایل اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا از سوی کشور پاکستان متوقف شده است، افزود: رایزینی برای از سر گیری فعالیت حمل کالا در این مرز در دست اقدام است.