شناسهٔ خبر: 80942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

ساخت پل دیلم در محور اهواز - شوشتر در ایستگاه پایانی

خوزستان 17 رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل دیلم در محور اهواز - شوشتر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازاداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمد علی طالبی پور، اظهار کرد: پل دیلم به طول ١٦٢ متر و عرض ۱۳.۵ متر و با جاده‌هایی به طول ۸۰۰ متر در طرفین به زودی به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این پل دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد است، افزود: مبلغ اولیه قرارداد ساخت این پل ۱۳.۶ میلیارد تومان و از محل منابع ملی است.

رئیس اداره نظارت بر راههای فرعی و روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: این پل در محور اصلی اهواز - شوشتر و در نزدیکی روستای دیلم قرار دارد و بخش شعیبیه شوشتر را به این محور اصلی متصل می‌کند.

طالبی پور ادامه داد: این پل سه دهانه، شامل دو دهانه ٤٥ متری و یک دهانه در وسط به طول ٧٢ متر است و همچنین ساختار آن از تیرهای باکس فلزی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پل که به زودی انجام می‌شود موجب کوتاه‌تر شدن ۵۰ کیلومتر مسیر اهواز - شوشتر خواهد شد و همچنین در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها نیز نقش بسیار موثری خواهد داشت.