شناسهٔ خبر: 80976 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون بازرگانی هواپیمایی وارش توضیح داد

ماجرای اخراج مسافر مشکوک به کرونا از پرواز تهران- بوشهر

وارش معاون بازرگانی هواپیمایی وارش توضیحاتی درخصوص اخراج مسافر مشکوک به کرونا در پرواز تهران – بوشهر ارائه کرد و اخبار مندرج در فضای مجازی مبنی بر بدرفتاری با پزشک بیهوشی را شایعه خواند.

محمد خداکرمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پرواز شماره ۸۵۷۲ هواپیمایی وارش که که روز گذشته از تهران عازم بوشهر بود، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یکی از مسافران این پرواز طبق ضوابط در نظر گرفته شده در شرایط کرونا و رعایت قوانین بدون این که کوچکترین علایمی از ابتلا به کرونا داشته باشد، سوار هواپیما می شود و به محض نشستن بر صندلی به یکی از مهمانداران با صدای بلند اعلام می کند که ناقل ویروس کروناست و کسی روی صندلی کنار او ننشیند.

او ادامه داد: در شرایط خاص مانند حضور کهنسالان یا افرادی که مشکل جسمی داشته باشند تا جایی که امکان داشته باشد با آنها همکاری می شود، اما این که مسافری اعلام می کند ناقل ویروس کروناست، بحث جداگانه ای است که سلامتی سایر مسافران را تهدید می کند. به همین دلیل بر اساس دستورالعمل‌هایی که سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ کرده است، از مسافر خواسته شد تا پرواز را ترک کند.

خداکرمی افزود: بعداز این که مسافر یادشده متوجه شد به دلیل اعلام ناقل بودنش امکان پرواز را از دست می دهد بنابراین رویه دیگری در پیش گرفت و عنوان کرد که دروغ گفته است تا صندلی کناری اش خالی بماند. اما از آن جا که مسافران دیگر نیز اظهارات این خانم را شنیده و نگران بودند و از سوی دیگر کادر پرواز نمی تواند ریسک کند و جان مسافران را به خطر بیاندازد، در نتیجه از او خواستیم پرواز را ترک کند.

معاون بازرگانی هواپیمایی وارش ادامه داد:  اما بعد از آن متوجه شدیم که شایعاتی در این خصوص شکل گرفته و داستان به شکل دیگری روایت شده است.

او همچنین صحبت‌هایی که درباره رفتار نامناسب کادر پرواز زده می شود را تکذیب کرد و گفت: زمانی که از این خانم خواسته شد تا هواپیما را ترک کند، عنوان کرد متخصص کادر بیهوشی است. طبیعتا از ایشان انتظار می رود در شرایطی که بسیاری از اعضای کادر درمان کشور این روزها ایثارگرانه برای حفظ جان مردم تلاش می کنند، این موارد را بیشتر رعایت کنند. تصور کنید اگر اجازه پرواز به این مسافر داده می شد و یک هفته بعد یکی از مسافران مبتلا به ویروس کرونا می شد و دلیل آن را حضور این خانم در پرواز می دانست، آیا در این صورت هواپیمایی وارش می توانست این موضوع را رد کند؟

خداکرمی ادامه داد: در شرایط کنونی چه در پروازهای داخلی و چه بین المللی اگر شخص ادعای ناقل ویروس بودن داشته باشد یا از طرق دیگر متوجه شوند که احتمال ابتلا به کرونا در فرد وجود دارد از پرواز و پذیرش مسافر خودداری می شود.