شناسهٔ خبر: 8099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طول سال ۹۳ انجام شد:

رسيدگي به تخلفات ۵۴ شركت حمل و نقلي برون شهری در استان البرز

دوربین ثبت تخلفات مدیر کل اداره حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز اعلام کرد: با هدف نظارت بر اجراي دقيق قوانين و مقررات حمل و نقل برون شهری، در جلسات كميسيون هاي رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل جاده ای، در سال ۹۳ به تخلفات ۵۴ شركت و مؤسسه حمل و نقلي رسيدگي، تصمیمات لازم اتخاذ و احكام مربوطه صادر شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز،قاسم باقری با اعلام این خبر، افزود: در سال گذشته، سه جلسه کمیسیون ماده  ۱۲ استانی برگزار و به تخلفات ۳۹  شركت حمل و نقلي مستقر در استان البرز، مشتمل بر ۱۹ شركت حمل و نقل داخلی كالا و ۲۰ شركت حمل و نقل مسافر رسيدگي شد.

وی با بیان اینکه، پرونده ۱۵ شرکت حمل و نقل مربوط به سایر استان ها نیز مورد بررسی قرارگرفت، افزود:درخصوص ۲۲ شرکت آراء قطعی صادر، پرونده ۱۷ شرکت با توجه به تکرار تخلفات و صلاحیت رسیدگی به کمیسیون ستادی ارجاع و تعداد ۱۵ شرکت حمل ونقل مستقر و مربوط به سایر استان ها نیز برای رسیدگی و صدور رأی به استان مربوطه ارسال شد.

قاسمی در ادامه اضافه کرد: عمده تخلفات شركتهاي حمل و نقل مسافر شامل، تأخیر درحرکت و  اعزام اتوبوس، جذب مسافر از روش های غیر متعارف، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و عدم مطابقت صورت وضعیت با نام مسافران، بوده است، که در جلسات کمیسیون به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

باقری در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل ونقل کالا نیز گفت: صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت های حمل ونقل کالا بوده است.

 وی همچنین در خصوص رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل عمومی نیز، گفت: با توجه به حساسیت کار رانندگان و لزوم نظارت بر عملکرد آن ها در سال گذشته پرونده ۵۵۸  راننده متخلف بررسی و  در جلسات کمیسیون ماده ۱۱  آرائی شامل ۲۲۹ مورد تذکر یا توبیخ کتبی، ۲۰ مورد محرومیت تعلیقی از رانندگی از یک ماه تا سه ماه ، ۹ مورد محرومیت قطعی از رانندگی از یک ماه تا سه ماه و چهار مورد برائت صادر شد.

مدیر کل اداره حمل و نقل پایانه های این استان عمده تخلفات رانندگان را شامل جمل بار بدون بارنامه و عدم رعایت مقررات مربوط به حمل محموله های ترافیکی مانند عدم مهار مناسب بار یا عدم ثبت ساعت اعلام کرد.

نظر شما