شناسهٔ خبر: 8103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه ساختمان/ «پروژه ایران» آغاز جبران کاستی‌های تکنولوژی

افتتاح نمایشگاه ساختمان با حضور  حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان صبح امروز دوشنبه ۱۸ خرداد در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی تخصصی «پروژه ایران» در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات بین کشورهای مختلف در زمینه محصولات ساختمان‌ سازی، تاسیسات و انرژی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نقش اصلی نمایشگاه تبادل تجربیات است که ۱۰۰ شرکت شاخص از ۱۶ کشور اروپایی و آسیایی به دقت انتخاب شده‌اند ضمن اینکه برخی کشورهای اروپایی نیز در حد پاویون در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

وی افزود: در این نمایشگاه انواع مصالح ساختمانی شامل ماشین‌آلات ساختمان‌سازی، سیستم‌های الکتریکی،  مکانیکی و سیوینگ انرژی، در معرض نمایش قرار دارند که بیشترین غرفه‌ها مربوط به کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، ترکیه و اسپانیاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را قلب تپنده صنعت در همه دنیا دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه به جریان آزاد رقابت‌های تکنولوژیکی کمک می‌کند تا شرکت‌های خارجی محصولات خود را ارائه دهند.

وی به حضور چشمگیر شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شرکت‌های فعال در صنعت برق در قالب یک تعاونی حضور دارند و وزارت راه و شهرسازی نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری را در نمایشگاه ارائه داده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ماهیت تکنولوژزی این گونه است که برخی کشورها در آن توسعه‌یافته‌تر هستند، گفت: به عنوان مثال ایران در صنعت برق به گونه‌ای عمل کرده که حدود ۹۰ درصد نیاز داخلی را خودش تولید می‌کند و ما از گسترش این صنعت به خود می‌بالیم، هرچند که در همین صنعت برق بخش‌هایی از تکنولوژی را باید از دیگر کشورها وارد کنیم.

مظاهریان با اشاره به کمبودهای صنعت ساختمان ایران در زمینه کاهش مصرف انرژی بر لزوم استفاده از تکنولوژی نوین تاکید و اظهار کرد: از ویژگی‌های چنین نمایشگاه‌هایی برقراری تبادلات میان تولیدکنندگان مختلف است و نمایشگاه «پروژه ایران» شروع خوبی برای جبران کاستی‌ها به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر لزوم افزایش برخی استانداردهای تولیدات داخلی برای امکان عرضه در نمایشگاه‌های جهانی افزود: این تبادلات حتی اگر تحریم‌ها هم ادامه یابد در جریان خواهد بود اما رفع تحریم‌ها به افزایش تبادلات میان صنعت‌گران داخلی و خارجی و عرضه محصولات ایرانی در سطحی وسیع‌تر کمک می‌کند.

صبح امروز نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور حامد مظاهریان در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد. /

نظر شما