شناسهٔ خبر: 81110 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان خبر داد

ارتقاء ۲۳ کیلومتر از محورهای شرق سمنان تا پایان امسال/ روکش آسفالت ۸۱ کیلومتر راه اصلاح می‌شود

امیر عمیدی مدیرکل راهداری شرق سمنان مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از اصلاح و ارتقاء کیفی روکش آسفالت ۸۱ کیلومتر از محورهای این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

امیر عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این اداره‌کل، مسوولیت رسیدگی به محورهای ارتباطی دو شهرستان شاهرود و میامی را بر عهده دارد که در مجموع ۴۸ درصد از راه‌های ارتباطی استان سمنان را شامل می‌شود.

او طول مجموع راه‌های شرق استان سمنان را هزار و ۸۶۰ کیلومتر خواند و افزود: ۲۹۹ کیلومتر از این راه‌ها بزرگراه، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی، ۴۵۵ کیلومتر راه فرعی و هزار کیلومتر نیز راه‌های فرعی است.

عمیدی با اشاره به ابلاغ طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ما نیز این برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در این راستا هم‌اکنون هفت قرارداد برای لکه‌گیری و روکش آسفالت ۸۱ کیلومتر از راه‌های شریانی شرق استان با اعتبار ۲۱۱ میلیارد ریال منعقد کرده‌ایم که هم‌اکنون در حال انجام است.

توسعه ۲۳ کیلومتری راه‌های روستایی در دستور کار

او در ادامه به طرح ملی ابرار و اقدام برای توسعه راه‌های اولویت‌دار روستایی شرق استان سمنان نیز اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر ۶ پروژه به طول ۲۳ کیلومتر در این حوزه در دست انجام داریم، بیان کرد: در این بخش نیز با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسعه ۲۳ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در دست انجام است. تاکنون پنج کیلومتر از این راه‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن نیز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

ایمن‌سازی سه نقطه پر حادثه تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در خصوص اقدامات انحام‌شده برای ایمن‌سازی نقاط پرحادثه جاده‌ای نیز گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاحات لازم نیز اعمال خواهد شد. در شرق استان سمنان پنج نقطه پرحادثه مصوب داریم که یک نقطه در سنوات گذشته ایمن‌سازی شده و سه نقطه نیز با توجه به پروژه‌های تعریف‌شده، امسال ایمن خواهد شد. تاکنون چهل میلیارد ریال نیز در این بخش هزینه شده است.

او بخشی از محور عباس‌آباد-کاهک در مسیر تهران-مشهد را یکی از نقاط پرحادثه استان سمنان خواند و افزود: به دلیل اینکه در سنوات گذشته از محور قدیمی استفاده می‌شده و طرح به صورت هندسی نبوده است شاهد مشکلاتی بوده‌ایم؛ به منظور ارتقای این محور پروژه‌ای به طول ۳۰ کیلومتر تعریف شد که هفت کیلومتر از آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است و امسال نیز برنامه داریم ۲۳ کیلومتر باقی‌مانده این محور را که آماده آسفالت است با تخصیص اعتبارات موردنیاز تکمیل کنیم و زیر بار ترافیک ببریم.

ارتقاء ۲۳ کیلومتر از راه‌های اصلی

عمیدی، ارتقاء راه‌های شرق استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرق استان سمنان خواند و گفت: در این بخش نیز ارتقاء ۲۳ کیلومتر از راه‌های اصلی به بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد. همچنین ارتقاء ۲۱ کیلومتر از محور  اصلی شاهرود-آزادشهر به بزرگراه را دنبال می‌کنیم که در سنوات گذشته ۱۲ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده و ۹ کیلومتر نیز امسال آماده شده است که روکش آسفالت آن تا پایان خردادماه انجام خواهد شد.

او در خصوص محورهای فرعی شرق استان سمنان نیز اشاره کرد: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان، پروژه‌های خوبی در بحث ارتقای راه‌های فرعی مصوب شد. محور بیارجمند-بردسکن از جمله پروژه‌هایی است که در این حوزه تعریف شده و قرارداد ارتقای ۱۰ کیلومتر از این محور به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال منعقد شده است. تلاش می‌کنیم این محور را که ارتباط شهرستان میامی را به خراسان جنوبی و شهرستان طبس برقرار کنیم؛ هم اکنون بخش هایی از این محور به صورت راه روستایی و فرعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ارتقای محور شاهرود به معلمان را دیگر پروژه در حوزه راه‌های فرعی خواند و گفت: این پروژه که بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان تصویب و اعتبار مورد نیاز برای آن در قانون بودجه سال ۹۸ تخصیص داده شد. تعریض سه کیلومتر از این محور، اولین بخش پروژه است که هم‌اکنون به مناقصه گذاشته شده است و امیدواریم با تخصیص‌های بعدی این پروژه را نیز تکمیل کنیم.

او انجام عملیات راهداری را از دیگر وظایف ادره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرق استان سمنان خواند و با اشاره به اینکه هم در سال گذشته و هم ابتدای امسال، شاهد وقوع سیل در مناطقی از استان بوده‌ایم، بیان کرد: این سیلاب‌ها انسداد موقت برخی از محورهای مواصلاتی را در پی داشت که با حضور به‌هنگام عوامل راهداری، ارتباط در محورها برقرار شد.