شناسهٔ خبر: 81156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۶۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن در قم احداث می‌شود

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی جدید در این اراضی ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری با اشاره به طرح الحاق حدود ۱۳۳ هکتار از اراضی حریم شهر به محدوده شهری قم اظهار داشت: این طرح در سال گذشته مورد درخواست بود و به جهت این که این اقدام در راستای طرح اقدام ملی در استان انجام می‌شود این الحاق در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان توضیحاتی درباره طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: بر اساس این طرح، باید ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی در استان قم ایجاد کنیم که از این مقدار بیش از ده هزار ۶۱۵ واحد در اراضی سازمان ملی و مابقی در اراضی شرکت بازآفرینی قرار دارد.

صبوری بیان کرد: در بسیاری از پروژه‌ها پیشرفت کافی و لازم را داشته‌ایم اما همچنان ظرفیت خالی داریم و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه این اراضی به ۶۳ هکتار کاهش پیداکرده است، افزود: بخشی از این اراضی در حریم سبز بلوار آیت‌الله بروجردی قرار داشت که از طرح خارج کردیم، همچنین بخشی از اراضی در محدوده کوه نرداغی بود که از طرح خارج شدند.

صبوری عنوان کرد: این ۶۳ هکتار جمعاً ۲۸.۳ هکتار مسکونی دارد که شامل ۹۴۵ قطعه مسکونی می‌شود و بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۱۸ هزار و ۷۱۱ نفر در قالب ۵۶۰۰ واحد مسکونی در فازهای بعدی پروژه در آنجا اسکان داده شوند.

وی ابراز کرد: این طرح در انتهای بلوک شهرک قدس قرار دارد که هم‌جوار ناحیه هفت منطقه چهار شهرداری قرار دارد، این محدوده در ابتدا ۱۳۳ هکتار ذکرشده بود که به دلایلی به ۶۳ هکتار کاهش پیداکرده که از این اراضی ۵۴ هکتار مورداستفاده است.

صبوری گفت: ۱۰درصد از این اراضی به شهرداری قم اختصاص پیدا خواهد کرد و این نهاد می‌تواند از محل صدور پروانه به درآمدهای مورد انتظار خود برسد.

صبوری با تأکید بر اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این پروژه باید با دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد، افزود: آماده‌سازی این سایت حدود ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان ساخت: نقشه‌هایی که از این سایت تهیه خواهد شد به تأیید شرکت‌های برق، آب و گاز خواهد رسید و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.