شناسهٔ خبر: 81192 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد

«دامنه نرخ‌ها» مبنای فروش بلیت هواپیما/گرانی بلیت نداریم

اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تقاضای سفرهای هوایی افزایش چندانی نداشته است، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و نرخ‌ها در سقف و کف دامنه نرخی مصوبه سال ۹۸ عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی درباره افزایش تقاضای سفر در ایام پیش رو خصوصا ایام تعطیلات عید فطر، اظهار داشت: افزایش تقاضای سفر نداشته ایم و در حال حاضر قیمت‌های بلیت هواپیما تقریبا در کف نرخ‌های دامنه تعیین شده مصوبه سال ۹۸ به فروش می‌رود و حتی در برخی مسیرها قیمت‌ها کمتر از کف نرخی است.

* عبور از کف و سقف نرخی تخلف است

وی تأکید کرد: آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما باید حتماً دامنه نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که مصوبه سال ۹۸ است رعایت کنند و از کف و سقف نرخی عدول نکنند، در حالی که شاهد هستیم در برخی سایت‌ها و آژانس‌ها قیمت‌ها از کف نرخی هم عبور کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر این که افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم، گفت: قیمت‌ها در دامنه نرخ‌هایی که در سال ۹۸ مصوب و عرضه شد، ارائه می‌شود و هیچ کس اجازه تخطی از این نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

* عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است

اسعدی سامانی با بیان این که هنوز تقاضای سفر افزایش چندانی نداشته است، گفت: در حال حاضر عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است، بنابراین به نظر می‌رسد شاهد افزایش نرخ‌ها نباشیم، همین امروز ۲۸ اردیبهشت ۹۹، بلیت هواپیما در مسیر پرترددی نظیر تهران ـ مشهد با قیمت کف نرخ‌ها عرضه می‌شود و یا برای جمعه دوم خرداد نرخ‌ها در همین مسیر تهران ـ مشهد با قیمت‌های کف دامنه در حال عرضه است، حتی در روز چهارم خرداد که احتمالا عید فطر باشد نیز قیمت‌هایی که وجود دارد کف نرخ‌ها است و این نشان می‌دهد هنوز تقاضای سفر افزایش نیافته است.

* نرخ ها نباید از کف و سقف نرخی عدول کند

وی ادامه داد: با این حال ممکن است نرخ‌ها در دامنه تعیین شده نوسان داشته باشد ولی هیچ گاه از کف و سقف نرخی عبور نمی‌کند و مسافران در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی می‌توانند شکایات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کنند و مطمئن باشند موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، در سال گذشته دامنه نرخ شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای داخلی به صورت حداقلی و حداکثری اعلام شد که البته این دامنه نرخ‌ها مربوط به صندلی عادی است؛ قیمت صندلی‌های تجاری و پروازهای خارجی تابع عرضه و تقاضا است.