شناسهٔ خبر: 81242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

اجرای عملیات بهسازی و آسفالت محور "کهریز لطفی" از توابع شهرستان تیران و کرون 

پروژه کهریز لطفی۲،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح ۶ کیلومتر از محور کهریز لطفی تا پایان خردادماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، شهرستان تیران پل ارتباطی بین سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان است، حدود ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی کشور در محدوده این شهرستان واقع شده و با توجه به قرار گرفتن شهرستان تیران در شاهراه مواصلاتی غرب استان و تردد بین استان‌ها، ایمن سازی، احداث و بهسازی راه‌های این شهرستان نگاه ویژه‌ای را می طلبد.  

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در توضیح این پروژه اظهار کرد: محور کهریز لطفی به طول ۱۳.۵ کیلومتر، حدفاصل محور تیران –سامان به روستای حاج الوان است که علاوه بر ایجاد دسترسی روستای کهریز لطفی به شهرستان تیران، راه ارتباطی نزدیکی بین شهرستان‌های تیران و لنجان ایجاد می‌کند.  

وی با بیان اینکه در این پروژه تعداد ۱۵ دهانه ابرو با طول متوسط ۱۵ متر احداث شده است گفت: در سالیان گذشته لایه زیراساس این محور اجرا شده و عملیات اساس و آسفالت آن به طول ۶ کیلومتر در حال اجرا است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است و در صورت صدور حواله قیر، به لطف خدا عملیات اجرایی آن تا اواخر خردادماه به پایان می‌رسد.   

وی افزود: مبلغ قرارداد این پروژه با احتساب مبالغ تعدیل و ۲۵ درصد مازاد قرارداد حدود ۲۰ میلیارد ریال است و برای اتمام ۷.۵ کیلومترِ باقیمانده این محور ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.