شناسهٔ خبر: 81248 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری اولین نشست تخصصی کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در بندر چابهار

جلسه سید حسن ابراهیمی گفت: نشست تخصصی اعضای کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با هدف ارتقای خدمات هواشناسی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن ابراهیمی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با حضور اداره هواشناسی شهرستان و دیگر ارگان های دریایی به میزبانی بندر چابهار برگزار شد، اظهار داشت: مطابق اجرای مقرره ۵ فصل چهارم کنوانسیون سولاس، سازمان بنادر و دریانودری به عنوان متولی ایمنی دریانوردی می بایست از ارائه گزارش های کاربردی هواشناسی و اخطاریه های دریایی به دریانوردان اطمینان حاصل نماید.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا با همکاری سازمان هواشناسی کشور، نشست هایی به منظور ارتقای خدمات هواشناسی دریایی برگزار شد.

ابراهیمی تصریح کرد: به تبع آن استان های ساحلی نیز در همین راستا کمیته استانی را با هدف جمع آوری نظرات ارگان های دولتی، نظامی و انتظامی و بخش خصوصی ذینفع در حوزه  دریایی و ارائه پیشنهادات کاربردی به کمیته مرکزی ارائه می کنند.

وی با اشاره به موضوع های مهم اولین جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان گفت: تدوین برنامه زمانبندی مدون تشکیل جلسات این کمیته، تعیین اعضای ثابت و مدعو این کمیته در استان، اعلام اداره هواشناسی به عنوان دبیری این کمیته، تعیین محدوده اولیه ارسال اطلاعات هواشناسی در سواحل استان و پیشنهاد نرم افزار و اپلیکیشن هواشناسی دریایی کاربردی داخلی از جمله محورهای این نشست بود.