شناسهٔ خبر: 8127 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی - ۸

کاهش ۵۰ درصدی مسیر طرقبه - شاندیز با احداث و تكميل بزرگراه

بزرگراه سیرجان - گل گهر مدیر ساخت و توسعه راه های خراسان رضوی گفت: یکی از نتایج احداث و تکمیل بزرگراه طرقبه – شاندیز کاهش حداقل ۵۰ درصدی این دو منطقه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد پارسا امروز دوشنبه ۱۸ خرداد در مراسم بهره برداری از بزرگراه طرقبه- نقندر- شاندیز گفت: در راستای خدمات رسانی به روستاها، توسعه راه‌های روستایی در اولویت فعالیت های این اداره کل قرار گرفت. از آنجا که ییلاقات طرقبه و شاندیز در نزدیکی شهر مشهد قرار دارند و سالانه پذیرای بسیاری از زائران امام هشتم(ع) است ضروت احداث مسیری مناسب و مطلوب برای دسترسی آسانتر به این مناطق را فراهم کرده است.

پارسا در ادامه افزود: یکی از نتایج احداث و تکمیل پروژه کاهش حداقل ۵۰ درصدی فاصله طرقبه تا شاندیز از ۲۴ کیلومتر به ۱۲ کیلومتر است.

مدیر ساخت و توسعه راه های خراسان رضوی افزود: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سفر و همچنین کاهش آلودگی محیطی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ساکنان منطقه از دیگر نتایج احداث این پروژه است.

وی گفت: ۲۷ روستای منطقه از مزایای این بزرگراه بهره مند خواهند شد که روستاهای دهنه شور، تنگه علیا، مرادآباد، یحیی آباد و ... برخی از آنها هستند./

نظر شما