شناسهٔ خبر: 81271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتزاع بخش راه های فرعی و روستایی از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان

انتزاع راه روستایی ،اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انتقال وظایف مربوط به حوزه راه های فرعی و روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی استان اصفهان، در جلسه‌ای که در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد از تلاش ها و زحمات سعید خدابخشی رئیس اداره نظارت بر راههای فرعی و روستایی و جمعی از کارکنان تحت مسئولیت وی که به لحاظ انتزاع بخش راه‌های فرعی و روستایی از بدنه‌ی راه‌و‌شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل می شوند قدردانی شد. 

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی‌و‌ساخت اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: این انتقال در راستای ابلاغ مصوبه شماره ۲۲۶۵۶۶ روز ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۸ شورای عالی اداری و دستورالعمل نحوه اقدام در مورد قراردادهای راه روستایی انجام شده است. و به موجب آن تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، ساختار تشکیلاتی و اعتبارات مرتبط به ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و واحدهای شهرستانی آن منفک و به ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و واحدهای شهرستانی سازمان مذکور منتقل می شود. 

وی افزود: به این ترتیب موضوع احداث راه‌های آزادراهی، بزرگراهی و اصلی در سطح وزارتخانه و یا اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی صورت گرفته و امور مربوط به نگهداری کلیه محورهای استان و همچنین احداث و نگهداری راه‌های روستایی در اداره‌کل راهداری‌و‌حمل‌و‌نقل جاده ای به انجام می رسد. 

درپایان ضمن قدردانی از زحمات سعید خدابخشی در مسولیت اداره نظارت بر راه های اصلی که همزمان بانظارت بر راه های روستایی صورت می گرفت. با ابلاغ حکم مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان شهرام عباسی بعنوان سرپرست اداره نظارت برساخت راههااداره کل معرفی ومنصوب شد.