شناسهٔ خبر: 81325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد:

تحویل ۱۱ کیلومتر از محور چهار خطه ازنا- شازند به راهداری لرستان/ بهره‌برداری از پروژه، تأثیر چشمگیری در کاهش سوانح رانندگی خواهد داشت

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از تحویل ۱۱ کیلومتر از محور چهارخطه ازنا- شازند به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: محور ارتباطی ازنا-شازند به‌طول ۷۰ کیلومتر، شهرستان ازنا را به شازند در استان مرکزی متصل می‌کند.

وی افزود: حدود ۳۵ کیلومتر از این محور در استان لرستان و ۳۵ کیلومتر دیگر در محدوده‌ راه‌های حوزه استحفاظی استان مرکزی قرار دارد.

خالقی ادامه داد: عملیات چهارخطه کردن این محور از سال ۹۱ و از محل اعتبارات استانی آغاز و تا سال ۹۶ از همین محل تأمین اعتبار ‌شد؛ اما به دلیل کمبود اعتبارات استانی و وقفه در پرداخت مطالبات پیمانکار، پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی یادشده در پروژه حاصل نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۹۶ به بعد این پروژه در قالب طرح ملی دیده شد و با تقویت روند تخصیص اعتبار روند تکمیل پروژه تسریع شد.

خالقی بیان کرد: در حال حاضر هفت کیلومتر ابتدایی این محور تا تقاطع پیرعباد بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای باقی‌مانده از جمله تکمیل دو زیرگذر باغموری و پیرعباد  در دست انجام است.

وی افزود: عملیات چهارخطه کردن محدوده‌ پیرعباد تا مؤمن‌آباد به‌طول ۱۱ کیلومتر به اتمام رسیده است و این قطعه 11 کیلومتری ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال به منظور خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی به اداره کل راهداری استان تحویل و زیر ترافیک عبوری قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با تکمیل هفت کیلومتر ابتدایی یعنی از کیلومتر صفر در پل یاس تا زیرگذر پیرعباد که در سال ۹۹ انجام خواهد شد در مجموع ۱۸ کیلومتر از این محور پرحادثه به‌صورت چهارخطه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خالقی عنوان کرد: ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده در دو قطعه به دو شرکت پیمانکاری واگذارشده که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست ساخت است.

وی یادآور شد: اتمام این پروژه  تأثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی خواهد داشت.