شناسهٔ خبر: 81337 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره کل خدمات و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

برگزاری برنامه صعود به قله کاهار به مناسبت سالگرد آزادی خرمشهر

ساختمان وزارت راه مدیرکل اداره کل خدمات و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری برنامه فرهنگی وزارتخانه برای صعود به قله کاهار به مناسبت سالگرد آزادی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به دستورالعمل بازگشایی اماکن ورزشی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی برنامه صعود به قله کاهار به ارتفاع ۴۱۰۹ متمر را برگزار خواهد کرد.

در این خصوص ارسلان مالکی، مدیرکل اداره کل خدمات و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اظهار داشت: بعد از اعلام دستورالعمل ها از سوی ستاد ملی مقابل با کرونا و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی وزارتخانه برنامه صعود به قله کاهار به مناسبت سالگرد آزادی خرمشهر که روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده، برذگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه طی ۸ تا ۹ خرداد به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خواهد بود که دستورالعمل های مربوط به این برنامه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این برنامه کوهنوردی از روز پنجشنبه ۸ خرداد ۹۹ از ساعت ۶ شروع می شود. برنامه این روز این است که تیم ها در میدان آزادی تهران حضور پیدا کرده و بعد به سمت جاده چالوس (روستار کلران) حرکت خواهند کرد. ساعت ۸ آغاز کوهنوردی و ساعت ۱۲ ورود به موقعیت پناهگاه و صرف ناهار سپس ادامه مسیر و در ساعت ۱۶ استقرار است.

مالکی گفت: در روز جمعه ۹ خرداد در ساعت ۵ بیدارباش و در ساعت ۶:۳۰ برنامه حرکت به سمت قله آغاز خواهد شد که در ساعت ۱۰ طبق برنامه صعود به قله را خواهیم داشت و پس از آن کوهنوردان برنامه بازگشت را در دستور کار قرار می دهند. در ساعت ۱۲ کوهنوردان به محل چادرها رسیده و پس از صرف ناهار از ساعت ۱۴ کار جمع آوری کمپ و بازگشت آغاز می شود. ساعت ۱۷ پایان رسمی این برنامه دو روزه خواهد بود و در ساعت ۱۹ کوهنوردان به تهران باز می گردند.

مدیرکل اداره کل خدمات و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در این خصوص یکسری موارد قابل توجه است که حتما باید کوهنوردان عزیز شرکت کننده دراین برنامه به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات کامل انفرادی شامل کفش و لباس مناسب، کیسه خواب، چادر، چراغ قوه و... ، همراه داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر و معرفی نامه از اداره مربوطه  برای حداکثر ۲ نفر و اطلاع رسانی به آقای جمشید محمدی  با تلفن همراه ۰۹۱۰۲۰۰۹۴۶۴ حداکثر تا تاریخ ششم خرداد ۹۹ از جمله این موارد قابل توجه است.

وی تصریح کرد: همچنین توجه: کلیه نفرات معرفی شده باید مجهز به چادر انفرادی بوده و با با همراه داشتن کلیه ملزومات در این برنامه شرکت کنند. همچنین تمامی نفرات با رعایت کامل فاصله اجتماعی و تعهد سلامت خوداظهاری و پذیرش مسئولیت فردی، پس از کنترل تجهیزات پذیرش خواهند شد.

مالکی با اشاره به اینکه در این برنامه برای حفظ سلامتی همکاران با عنایت به آسیب پذیری همکاران سن بالا در مقابل ویروس کرونا، افراد بالای ۵۰ سال پذیرفته نخواهند شد، گفت: رعایت کلیه دستورالعمل های صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، الزامی بوده و هر فرد ملزم به همراه داشتن مواد ضدعفونی و... است.

وی در پایان گفت: از تاریخ ۱۱ لغلیت ۱۲ خرداد، تور دوچرخه سواری مسیر کوهستانی گچسر به طالقان به اجرا درخواهد آمد که  جزئیات برنامه فوق متعاقبا اعلام می شود.