شناسهٔ خبر: 81391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی‌ها به همت اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل ؛

از سی سال تلاش " سید محمد عاملی " چهره ماندگار روابط عمومی اردبیل تجلیل شد

اردبیل . خرداد 02 همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی‌ها "سیدمحمد عاملی "به عنوان چهره ماندگار روابط عمومی‌ها در استان اردبیل مورد تکریم و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، با حضور مدیرکل صدا و سیما ، فرماندار اردبیل ، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران کل دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به همراه مسئولان روابط عمومی ، آیین نکوداشت "سید محمد عاملی" چهره ماندگار روابط عمومی استان اردبیل برگزار شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ابتدای این آیین با تاکید به اهمیت انعکاس اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح، انعکاس عملکرد یک مجموعه اجرایی و همچنین ایجاد دلگرمی در بین مردم است و این نقش کلیدی بر عهده روابط عمومی واگذار شده است.

حیدری با اشاره به اجرای پروژه های متعدد در حوزه راه و شهرسازی افزود: هر یک از این پروژه ها مطالبات مردمی است و به همین دلیل انعکاس اقدامات صورت گرفته اهمیت ویژه دارد.

توسعه بدون روابط عمومی امکان پذیر نیست

همچنین مشاور استاندار و سئول روابط عمومی استانداری اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در عصر ارتباطات تصریح کرد: امروز ارتباطات از دهکده جهانی به کلبه جهانی تغییر یافته و در چنین شرایطی روابط عمومی ها مهندسی ذهن را بر عهده دارند.

غلامحسین غاربی با اشاره به تلاش و زحمات رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل به عنوان چهره موفق در عرصه انجام ماموریت و مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی و انعکاس عملکرد دولت در این حوزه گفت: اولین روابط عمومی در دنیا از مجموعه راه آهن شروع شده و از همین روی قرابت و نزدیکی روابط عمومی‌ها را با حوزه راه شاهد هستیم.

غاربی خاطرنشان کرد: در کنار خلاقیت، تحرک‌پذیری و آگاهی سیاسی و اجتماعی عواملی هستند که مدیران روابط عمومی باید در انجام مسئولیت خود به آن توجه کنند تا یک حرکت مطلوب و مناسب در این بخش اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه دستگاه اجرایی زمانی موفق است که روابط عمومی موفق داشته باشد، ادامه داد: توسعه بدون روابط عمومی عملا امکان پذیر نیست و امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است تا روابط عمومی ها علاوه بر انعکاس عملکرد دستگاه ها و مدیریت افکار عمومی، نسبت به مهندسی افکار در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اقدام کنند.

سید محمد عاملی همواره با تواضع و فروتنی وظایف و مسئولیت های خود را ایفا کرده است

همچنین فرماندار اردبیل نیز در این آئین با اشاره به مسئولیت های سنگین روابط عمومی ها تاکید کرد: یک مجموعه برای عملکرد بهینه باید از تمامی ابزارهای ارتباطی خود برای اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و انتقال دانش و اطلاعات بهره مند شود.

مسعود امامی یگانه با اشاره به سابقه فعالیت خود در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: تجربیات بنده در آن مقطع زمانی به حدی مغتنم بود که امروز در بسیاری از تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار می گیرد و لازم است مدیران به اهمیت روابط عمومی باور داشته باشند.

وی با بیان اینکه انعکاس واقعیت به معنی تبلیغ ریاکارانه نیست، ادام داد: در مقابل اطلاع رسانی صحیح یک مجموعه تکلیفی اداری و اخلاقی است تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

وی با اشاره به چهره مردمی سید محمد عاملی تاکید کرد: عاملی همواره با تواضع و فروتنی وظایف و مسئولیت های خود را ایفا کرده و در تمامی رویدادها و جلسات مجموعه اداری خود حضور پررنگ داشته است که این روحیه لازم است الگوی رفتاری سایر روابط عمومی ها باشد.

مسعود امامی یگانه خاطرنشان کرد: مسئولیتی که روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی و در بیان و انتقال اقدامات انجام شده دارند یک مسئولیت سنگین است که ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی در انتخاب مسئولان این حوزه نهایت دقت را داشته باشند تا از طریق روابط عمومی‌ها اقناع افکار عمومی و بیان درست عملکردها انجام شود.

وی با قدردانی از اهتمام رسانه‌ها به عنوان یار همراه روابط عمومی‌ها در انجام ماموریت خطیر خود بیان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها بهتر است از ظرفیت رسانه‌ها بهترین استفاده را بکنند تا عملکرد مسئولان و دولتمردان به گوش مردم برسد.

عاملی از چهره های مردمی در عرصه روابط عمومی است

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل نیز در این آیین تاثیر روابط عمومی در انعکاس عملکرد یک مجموعه را کلیدی توصیف کرد.

علی ملا احمدی با تاکید به اینکه روابط عمومی مکلف به انعکاس درون داد یک مجموعه و دریافت بازخورد است، اظهار کرد: قطع این زنجیره منجر به بروز مشکلات متعدد برای یک دستگاه اجرایی خواهد بود.

وی به مسئولیت خطیر روابط عمومی ها در جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمن از قدرت رسانه برای توجیه خود و ضربه می زند، باید هوشیار بود و از ظرفیت رسانه ها به شکل مطلوب بهره گرفت.

ملااحمدی افزود: فضای رسانه‌ای امروز متنوع و در عین حال پیچیده است که در این حوزه ضرورت دارد روابط عمومی‌ها از توان رسانه‌ها در راستای تبیین کارهای انجام شده استفاده کنند تا مردم را در کنار خود ببینند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه عاملی از چهره های مردمی در عرصه روابط عمومی است، اضافه کرد: امروز لازم است تعامل روابط عمومی با مردم در سطح مطلوب بوده و روابط عمومی جامعه را با یک مجموعه همراه سازد و مشارکت آن را جلب کند.

قدرت یک مجموعه مرتبط با نحوه فعالیت روابط عمومی است

همچنین رئیس سابق اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان در این آیین قدرت یک مجموعه را مرتبط با نحوه فعالیت روابط عمومی آن عنوان کرد.

سید محمد عاملی با بیان اینکه افزایش سطح تعامل روابط عمومی ها با مدیران می تواند در انعکاس بهینه عملکرد یک مجموعه موثر باشد، اضافه کرد:  در واقع این روابط عمومی است که می تواند به نحو شایسته تلاش ها و اقدامات صورت گرفته را انعکاس دهد.

وی با اشاره به برخی کم توجهی ها در دستگاه های اجرایی افزود: اینکه مدیری روابط عمومی را از جرگه فعالیت کلیدی اداره خارج کرده و یا هر کارمندی عملکرد مطلوب ندارد به روابط عمومی انتقال دهد، مطلوب نیست.

گفتنی است سیدمحمد عاملی پیشکسوت عرصه روابط عمومی‌های استان اردبیل در 20 شهریور ماه سال 42 در اردبیل به دنیا آمد و بعد از گذران تحصیلات ابتدایی و متوسطه همزمان با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا در رزم با ایادی کفر به درجه جانبازی نائل آید.

وی که دانش آموخته رشته حقوق است در سال 69 به استخدام راه و ترابری سابق درآمد و در مدت 30 سال مسئولیت خود در جایگاه روابط عمومی راه و ترابری و راه و شهرسازی کنونی با مدیران متعدد فعالیت کرده و آذرماه سال 97 به مقام بازنشستگی نائل آمد.

سیدمحمد عاملی در کنار انجام مسئولیت خطیر روابط عمومی در عرصه مداحی نیز چهره‌ای بی‌بدیل محسوب می‌شود که همچون اجداد و اسلاف خود توانسته خادمی دربار امام حسین(ع) را یدک بکشد و لقب فخرالذاکرین را به خود بگیرد.

لازم به ذکر است در آئین نکوداشت ضمن پخش کلیپ " چهره ماندگار" ، از سه دهه فعالیت سیدمحمد عاملی به عنوان چهره ماندگار روابط عمومی‌ها در استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در ادامه این مراسم از مسئولان روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم از اولین برنامه راهبردی اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل که به همت اداره ارتباطات و اطلاع رسانی تهیه و تنظیم شده بود با حضور مدیرکل صدا و سیما ، فرماندار اردبیل ، مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران کل دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به همراه مسئولان روابط عمومی رونمایی شد.