شناسهٔ خبر: 81405 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افتتاح دو پروژه فرودگاهی با حضور رييس جمهور و وزير راه و شهرسازی

فرودگاه رامسر پروژه‌های مختلف فرودگاهی شامل باند جدید فرودگاه رامسر و توسعه اپرون فرودگاه ساری در قالب ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی دوشنبه پنجم خرداد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فردا و به مناسبت عید سعید فطر مراسم افتتاح پروژه‌های باند جدید فرودگاه رامسر و توسعه اپرون فرودگاه ساری به صورت ویدیوکنفرانس با حسن روحانی رییس جمهور، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مسئولان استانی و شهری برگزار می شود.

در این راستا، سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه باند جدید فرودگاه رامسر، نخستین باند بتنی فرودگاهی ساخته شده است که به دلیل وجود موانع، پس از باند بتنی فرودگاه تبریز افتتاح می شود و دومین باند بتنی بهره برداری شده کشور محسوب می شود، توضیح داد: ساخت این باند با طول ۲۷۰۰ و عرض ۴۵ متر، با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال سال ۸۸ بر اساس مصوبه دولت و توسط وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری آغاز شد.

وطنخواه افزود: سال ۹۵ عملیات ساخت پل، سیویل ورک روشنایی باند و خط کشی انجام شد. در ماه های اخیر نیز با اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار عملیات بهسازی و توسعه اپرون و تاکسیوی و نیز دوربرگردان هواپیما را به همراه روشنایی باند انجام شده و برای افتتاح این باند، ۹ مانع طبیعی و ساختمانی برطرف شده است

وی گفت: با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم می شود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران درباره پروژه توسعه اپرون فرودگاه ساری با مساحت ۱۴ هزار متر مربع نیز عنوان کرد: در طی این طرح دو استند جدید به پارکینگ هواپیمای فرودگاه افزوده می شود. این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال در مدت ۱۸ ماه اجرایی شده است.

محمدرضا زحمتکشان، سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، مسوولان ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اجرا و تکمیل این طرح‌های مهم گفت: این پروژه ها با تلاش کارکنان اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ‌ها و مدیریت و کارکنان اداره‌های کل فرودگاه‌های مازندران اجرا شده است.

زحمتکشان افزود: با افتتاح این طرح‌ها شاهد ارتقای ایمنی پروازها و افزایش ظرفیت پارک هواپیماها (اضافه شدن ۲ استند پارک هواپیما) و تکمیل زیرساخت‌های فرودگاهی خواهیم بود.