شناسهٔ خبر: 81458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران:

سامانه های هوشمند ترددشمار جاده ای در محورهای مازندران توسعه می یابند

نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده و افزایش بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌ های اداره مدیریت راه های این اداره کل ، توسعه سامانه‌های ترددشمار در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خاطر نشان ساخت : يكي از راهكارهاي حل معضلات و مشكلات شبكه حمل و نقل جاده‌اي نظير تراكم ترافيك و ايمني استفاده از روش‌هاي نوين حمل و نقل هوشمند مي‌باشدکه ابزار و سامانه های حمل و نقل هوشمند با افزايش بهره‌وري امكانات موجود و با جمع‌آوري اطلاعات ترافيكي سعي در مديريت بهينه ترافيك محورها و ارتقاء شرايط ايمني تردد در آنها دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران افزود: لذا این اداره کل درصدد افزایش سامانه های هوشمند مذکور بوده که در همین راستا طی چند ماه گذشته تعداد ۴ سامانه تردد شمار جدید به سامانه های موجود اضافه و در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راه های مواصلاتی استان فعال هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این اداره کل اقدام به پوشش معدود محورهای اصلی و شریانی فاقد سامانه مذکور و همچنین تجهیز محورهای فرعی درجه یک در استان مازندران کرده است.

نجفی اظهار داشت: اين سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد چون حجم تردد، تركيب وسايل نقليه در ترافيك و سرعت عبور و مرور وسايل نقليه و تخلفات آنها اطلاعات ارزشمندي جهت مديريت لحظه‌اي ترافيك و برنامه‌ريزي‌هاي ميان مدت و بلند مدت براي متوليان امر فراهم مي‌كنند. علاوه بر اين اطلاعات بدست آمده از اين دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رساني شرايط ترافيكي به صورت لحظه‌اي و آنلاين با استفاده از تابلوهاي هوشمند ترافيكي منصوب در جاده‌هاي استان، سايت مركز مديريت راههاي كشور به آدرس www.۱۴۱.ir و ظرفيت رسانه‌هاي ارتباط جمعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت :هدف از توسعه و پوشش کامل محورهای استان توسط سامانه های تردد شمار، احصای امار تردد و تشکیل پایگاه داده از پارامترهای ترافیکی جهت استفاده در مطالعات و پروژ های ساخت و نگهداری راهها و همچنین در کوتاه مدت ، کسب اطلاع از کیفیت تردد و ترافیک جاده ها جهت اطلاع رسانی به کاربران جاده ای است.