شناسهٔ خبر: 81550 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديركل بنياد مسكن زنجان خبر داد

بهره مندى۲۰۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی در طول یک سال گذشته

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان زنجان طول یک سال گذشته، به تعداد ۲۴۰۰ فقره ابلاغ شده که از این تعداد تاکنون ۲۱۴۳ فقره انعقاد قرارداد كرده اند.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، رضا خواجه ای مديركل بنياد مسكن زنجان با بیان اینکه، این تسهیلات با همکاری بانک های عامل با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۴۰  میلیون تومان اعطا شده است، ادامه داد: در راستای سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، در طول یک سال گذشته، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به ۲۱۴۳ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: :   ۸۹ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در این مدت برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، نهادینه شدن فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها و ایمنی بیشتر واحد‌های مسکونی روستایی در برابر حوادث طبیعی را امری مهم دانست و گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

خواجه ای خاطر نشان کرد: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به‌دلیل زود بازده بودن می‌تواند به‌عنوان یک محرک توسعه سهم بسزایی در افزایش رونق بخش مسکن داشته باشد که ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستاییان از آن جمله است.
وی با تأکید بر ضرورت ترویج مقاوم‌سازی و آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی، افزود: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.