شناسهٔ خبر: 81611 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید شد؛

ضرورت تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس

نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نخستین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز یکشنبه ۱۱ خردادماه با حضور عیسی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه، علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج و سایر نمایندگان این ستاد در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در بخشی از این نشست با اشاره به تجربه مناسب برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این وزارتخانه در باغ‌موزه دفاع مقدس در سال گذشته، گفت: برنامه‌های سال گذشته وزارت راه و شهرسازی در هفته دفاع مقدس، جزو برنامه‌های خوب و اثرگذار در میان سایر دستگاه‌ها بود و با کیفیت مناسبی برگزار شد.

او افزود: ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از سوم خردادماه تا پایان اسفندماه سال جاری، برنامه‌هایی را در ۳۹ هفته و به مناسبت‌های مختلف برگزار خواهد کرد.

افشاری با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به منظور احصاء پیشنهادات و برنامه‌ریزی‌های لازم در سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به تشریح ماموریت‌های ابلاغی ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای وزارت راه و شهرسازی پرداخت و با اشاره به اینکه ۳۹ برنامه مختلف به ما ابلاغ شده است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی نقش و فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه گذشته را از جمله مهم‌ترین اهداف تعیین‌شده برای بزرگداشت این هفته خواند.

او در بخش دیگری از این نشست، تبیین نقش ولی فقیه در احیای هویت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تبیین نقش و بصیرت مقاومت با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی و تبیین نقش نیروهای داوطلب در دستگاه‌های دولتی را از جمله راهبردهای تعریف‌شده در این خصوص خواند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی، تاکید بر مکتب شهید قاسم سلیمانی، مشارکت و تجلیل از پیشکسوتان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هم‌افزایی سازمان‌ها، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حماسه، برجسته سازی دستاوردهای دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت ماه‌های صفر و محرم، برگزاری نمایشگاه و استفاده از فضای مجازی را نیز از سیاست‌های اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به بیان تجربیات و پیشنهادات خود پرداختند و بر تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در حماسه دفاع مقدس تاکید کردند.