شناسهٔ خبر: 81618 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

ارزش‌های دفاع‌مقدس با خرده‌نظام‌های زندگی اجتماعی گره نخورده است/ حماسه دفاع مقدس باید به‌عنوان مکتبی جامع معرفی شود/ضرورت تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس

نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس با خرده‌نظام‌های زندگی اجتماعی گره نخورده است، بر معرفی حماسه دفاع مقدس به‌عنوان مکتبی جامع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز یکشنبه ۱۱ خردادماه با حضور عیسی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه و نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در بخشی از این نشست بر معرفی حماسه دفاع مقدس به‌عنوان مکتبی جامع تاکید کرد و گفت: یاد کردن از این مکتب جامع، ارزش‌های متکثر و متعددی دارد و می‌تواند رمز بقای نظام جمهوری اسلامی تا سال‌های متمادی باشد.

او افزود: تاکنون تاحدودی ابعاد نظامی دفاع مقدس معرفی شده است؛ در صورتی‌که اگر جنبه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دفاع مقدس به درستی معرفی می‌شد، همانگونه که در بعد دفاعی و نظامی به دستاوردهای قابل‌توجهی رسیده‌ایم، می‌توانستیم در سایر ابعاد نیز دستاوردهای مختلفی داشته‌ باشیم و از آن استفاده کنیم.

حسینی با ابراز تاسف از اینکه ارزش‌های جامع و مانع دفاع مقدس با حوزه‌های مختلف و خرده‌نظام‌های یک زندگی اجتماعی گره نخورده است، ادامه داد: اگر مناسبتی برای تجلیل از دفاع مقدس برگزار می‌شود، باید پلی ارتباطی بین ارزش‌های دفاع مقدس و نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی این ارزش‌ها در درون سازمان‌ها ایجاد کند.

او، نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در مجموعه وزارت راه و شهرسازی را هدف غایی برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه خواند و خاطرنشان کرد: باید از این ثمرات و برکات در زندگی امروز خود بهره کافی را ببریم.

ببینید: گزارش تصویری نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اقدامات برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس نباید به یک یا چند موضوع کوچک محدود شود، تصریح کرد: باید بدانیم که پیام هشت سال دفاع مقدس برای امروز نسل جوان، کارمندان و همه کسانی که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند چیست و آنان چه درس و الگویی می‌توانند از دفاع مقدس بگیرند.

او سیاستگذاری و راهبری را دو نقش مهم ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس خواند و با اشاره به عقبه سازمانی و تشکیلاتی نمایندگان عضو این ستاد گفت: اگر همه اعضا پیام این ستاد را درک کنند و در بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به کار بندند، می‌توانیم موجی را در این حوزه ایجاد کنیم.

حسینی با بیان اینکه واژه اربعین و چهلم در آموزه‌های دینی ما واژه‌ای مقدس است، ادامه داد: اقدامات ما برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید بزرگ‌تر، چشمگیرتر و اثرگذارتر از گذشته باشد.

او با گلایه از اینکه نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است، به فعالیت‌های شاخص و چشمگیر قرارگاه‌های مختلف از جمله قرارگاه فنی-مهندسی کربلا، قرارگاه قدس و ... اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این قرارگاه‌ها در کنار خدمات سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس چشمگیر و گسترده است و دستاوردهای شاخص این ساختارهای رسمی و قرارگاهی می‌تواند بهتر معرفی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمرنگ شدن برخی از مناسبت‌ها در دوره کرونا، گفت: اگر این شرایط تداوم یابد باید خود را با آن هماهنگ کنیم؛ در این میان نقش روابط عمومی بسیار پررنگ و تعیین کننده‌است و باید از ظرفیت فضای مجازی برای نیل به اهدافمان به خوبی استفاده کنیم.