شناسهٔ خبر: 81639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در نصب بلوک مفصلی آزادراه زنجان-قزوین

بلوک های مفصلی آزادراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای دو سال کاری پیش‌بینی شده است که اگر طبق برنامه پیش برود تا خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی‌اکبری از شناسایی ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ نقطه از این تعداد با اقدامات عادی رفع شده و برای رفع بقیه نقاط هم اقداماتی هم انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آغاز اقدامات برای بهسازی ۱۱ نقطه از نقاط پرحادثه از سال گذشته افزود: برای اصلاح ۳۶ نقطه از نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در محورهای استان به دلیل نبود اعتبار، اقدامی نشده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای دو سال کاری پیش‌بینی شده است که اگر طبق برنامه پیش برود تا خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد.

علی‌اکبری درصد پیشرفت پروژه نصب روشنایی در ۳۰ کیلومتر از آزادراه زنجان-قزوین را حدود ۳۰ درصد اعلام و تصریح کرد: اجرای این پروژه هم برای دو سال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان لکه‌گیری آسفالت در دو آزادراه زنجان-قزوین و زنجان-تبریز را از پروژه‌های اولویت‌دار عنوان و افزود: لکه‌گیری در آزادراه زنجان-قزوین برای ۳۵ کیلومتر از ۱۰۷ کیلومتر این محور با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی انجام خواهد شد.

وی بودجه پیش‌بینی شده برای لکه‌گیری آسفالت آزادراه زنجان-تبریز ۷ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از محور ۹۰ کیلومتری محدوده استان زنجان خرابی شدید دارد که بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده لکه‌گیری خواهد شد.

علی‌اکبری ادامه داد: لکه‌گیری آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان-قزوین برای دو سال برنامه‌ریزی شده است که اگر طبق برنامه پیش‌ رود در سال ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.