شناسهٔ خبر: 81673 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۹۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند

طاهرخانی- شهر جدید سهند- شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی پروژه ۳۹۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۹۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید سهند با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از آخرین اقدامات و پیشرفت کار پروژه های عمرانی این شهر جدید از جمله آزادراه تبریز- اندیشه- سهند، پروژه هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان، پروژه‌های مسجد امام صادق(ع) فاز ۳، پله و پارک بام سهند فاز ۳، مدرسه شهید محمدخلیل پورنهر فاز ۳، مجتمع فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فاز ۲، پروژه مشارکتی تجاری، مسکونی ۹۰۰ واحدی کمال فاز ۲، محوطه و سقاخانه مسجد امام رضا (ع) فاز ۲، تجهیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در هشت بهشت سهند، رمپ ورودی فاز ۴ از طرف فاز ۱، مدرسه شهیدان مهدی پور فاز ۴ و پروژه مشارکتی گلشهر (محله ۵) فاز ۴ بازدید کرده و در جلسه‌ای با پیمانکار آزادراه نیز به مذاکره پرداخت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم با تأکید براینکه سهند در بین شهرهای جدید کشور جزو شهرهای فرازمند و پیشرو به شمار می‌رود، گفت: یکی از ظرفیت‌های طرح اقدام ملی مسکن استفاده از بخش خصوصی است، این طرح قالب‌های مختلفی دارد که یکی از آنها خودمالکی است و دولت در تأمین تسهیلات لازم برای ساخت مسکن ملی کمک خواهد کرد.

وی افزود: هدف دولت تولید و عرضه مسکن پایدار است و قصد تصدی‌گری ندارد و اگر تولید مسکن متوقف شود، مطمئناً مشکلاتی در زندگی مردم به وجود خواهد آمد.

طاهرخانی شهر جدید سهند را برای زندگی با کیفیت مناسب دانست و گفت: با ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم‌‌درآمد و نیز اتمام آزاد راه تبریز- سهند، جامعه هدف بیشتری تحت پوشش قرار خواهد گرفت و کمک بزرگی برای تبریز محسوب خواهد شد.

وی در ارتباط با قیمت تمام‌‌‌شده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهر سهند نیز گفت: برآورد قیمت برعهده شورای مسکن استان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: شهر جدید سهند از لحاظ نقشی که در تولید مسکن دارد توانسته است برای کلان شهر تبریز نقش مهمی ایفا بکند.

وی افزود: شرکت عمران شهر جدید سهند با توجه به برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی که برای این شهر دارد چشم انداز ویژه ای در آینده نزدیک خواهد داشت و رشد سریع را تجربه خواهد کرد.

طاهرخانی در پایان خاطرنشان کرد: سهند ظرفیت و پتانسیل بیشتری برای توسعه دارد و با اتفاقاتی که در دو سال اخیر در این شهر افتاده نتیجه هم افزایی مسئولین آن است و جای تقدیر دارد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر جدید سهند تا پایان شهریورماه

عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نیز در این مراسم با اشاره به این که تا دو سال قبل تقریباً تمامی پروژه‌های عمرانی در این شهر متوقف شده بود گفت: طی دو سال گذشته با تلاش همکاران همه پروژه‌های نیمه فعال، اتمام و یا در حال تکمیل هستند.

وی در این خصوص ادامه داد: تا پایان شهریور ماه جاری تمامی پروژه‌های ناتمام سال‌های گذشته در شهر جدید سهند به اتمام می‌رسد

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، سهمیه شهر جدید سهند از طرح اقدام ملی ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد است که تاکنون دو هزار و ۳۰۰ واحد از این تعداد عملیاتی شده و پروژه ۳۹۰ واحدی "روند" با زیربنای ۴۵ هزار مترمربع و در شش بلوک ۱۳ طبقه‌ای سازه‌ای در شهر جدید سهند احداث می‌شود.