شناسهٔ خبر: 81681 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آیین نامه مرتبط با وصول مطالبات به فرودگاه ها ابلاغ شد

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آیین نامه بند ۵ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشورو دستورالعمل ماده ۴ آیین نامه موصوف را به فرودگاه‌های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آیین نامه بند ۵ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور با رویکرد تسریع و تسهیل وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در فرودگاه های کشور و نیز جلوگیری از افزایش حجم بدهی های مترتبه ابلاغ شده است.

بر اساس ابلاغ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه ها وظیفه دارند برای وصول مطالبات شرکت از اشخاص حقوقی و حقوقی به ارایه اطلاعات مربوط به بدهی بهره برداران فرودگاهی و تقاضای صدور اجرائیه بر اساس تعریف مندرج در بند ۷ ماده یک و ماده ۹ آیین نامه بپردازند.

همچنین فرودگاه‌ها مکلف به هماهنگی با اجرای ثبت محل جهت تحقق اجرای مفاد احکام مقرر در آیین نامه موصوف از طریق هماهنگی با دفتر حقوقی و ارایه پیشنهادهای لازم برای شفاف سازی در نحوه اجرای آیین نامه و دستورالعمل مربوط هستند.

همچنین در این ابلاغ بر تکمیل فرم مربوط به درج اطلاعات بدهکاران با هماهنگی شعبه اجرای محل و ارایه گزارش از اقدامات انجام شده پس از درخواست صدور اجرائیه و هماهنگی های به عمل آمده با واحد اجرای ثبت اسناد و املاک کشور به دبیرخانه کارگروه وصول مطالبات تاکید شده است.