شناسهٔ خبر: 81704 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل اجرایی شرکت هواپیمایی امارات خبر داد

امارات تا سال ۲۰۲۴ درگیر بحران کروناست

هواپیمایی امارات مدیرعامل اجرایی شرکت هواپیمایی امارات روز دوشنبه در یك وبینار عنوان کرد که بازگشت مشاغل به شرایط قبل از کرونا در امارات ممکن است تا سال ۲۰۲۴ طول بکشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از «سیمپل فلایینگ» تیم كلارك با بیان این که بازگشت مشاغل به شرایط قبل از کرونا در امارات ممکن است تا سال ۲۰۲۴ طول بکشد، اظهار کرد: چنانچه تا سال آینده واکسن ویروس ساخته شود این صنعت به آسانی می تواند سفرهای هوایی را مجددا از سر بگیرد.

 هواپیمایی دوبی قبل از شیوع ویروس کرونا به ۱۵۷ مقصد در ۳۸ کشور پرواز داشت. اما بعد از شیوع کرونا امارات حتی تا آنجا پیش رفت که در ماه مارس تمام ترافیک هوایی تجاری در داخل و خارج از کشور را به حالت تعلیق درآورد، اقدامی که هواپیماهای امارات را کاملا زمین گیر کرد.

البته اکنون پس از دریافت مجوزهای ویژه، چند پرواز انتخابی را به تعداد انگشت شماری از مقصدها انجام داده است. مدیرعامل اجرایی شرکت هواپیمایی امارات معتقد است که بازگشت کامل شرکت‌های هواپیمایی این کشور به شرایط عادی ۴ سال طول می کشد. کلارک در گفتگوی زنده با مشاور حمل و نقل هوایی، جان استریکلند اظهار کرد که ممکن است ۴ چهار سال طول بکشد تا شرکت‌های هواپیمایی دوباره شرایط عادی را تجربه کنند.

بیکاری تعداد زیادی از کارمندان

امارات هشدار داده است که دوره کنونی چالش برانگیزترین دوره ای است که تاکنون وجود داشته و این امر باعث از بین رفتن تعداد زیادی شغل و بیکاری تعداد نامشخصی از افراد خواهد شد. در این راستا روز گذشته، اولین گزارش‌ها مبنی بر اخراج کارمندان منتشر شد و برخی افراد نامه‌هایی دریافت می کردند که به آنها اطلاع می داد قراردادهایشان در انتهای این ماه به پایان می رسد.

کلارک در گفتگوی اینترنتی Arabian Business گفت: ما نمی‌توانیم کارمندان خود را مدت طولانی نگه داریم در حالی که کاری برای انجام دادن وجود ندارد و متاسفانه برخی از آن‌ها باید بروند.

بهبود سریع شرایط در صورت وجود واکسن

با این حال، کلارک خوشبینانه معتقد است در صورت تهیه واکسن امکان  بهبودی سریع در اوایل سال ۲۰۲۱ وجود دارد. او از تصمیم‌گیری برای افزایش تقاضای سفر در آینده نزدیک خبر داد و افزود که ناوگان امارات آماده است طی ۴۸ ساعت بعد از این تصمیم، پروازها را برقرار کند.

اما به احتمال زیاد سرعت بازگشت تقاضا به معنای این نیست که تعداد زیادی از هواپیماهایی را می بینیم که همه به یکباره از آشیانه خارج می شوند و در صورت اعلام به سرعت به کار خود باز می گردند، حتی اگر این تصویری بسیار جذاب باشد.

کلارک همچنین هشدار داد که فاصله گذاری اجتماعی که بحث‌های زیادی درباره آن انجام شده است، از نظر اقتصادی و محیطی عملی نیست زیرا این به معنای پرواز هواپیماهای نیمه خالی است.

ترجمه: آزاده کاری