شناسهٔ خبر: 81778 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

آخرین وضعیت شناور غرق شده «بهبهان»/ رایزنی سیاسی ایران برای تجسس و نجات در آب های عراق/ جست وجوی مفقودین ادامه دارد/ ۴ خدمه نجات یافته فردا به ایران باز گردانده می شوند

نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت سانحه شناور باری « بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است را تشریح و اعلام کرد: دولت ایران در حال رایزنی سیاسی با عراق برای کسب مجوز ورود شناورهای تجسس و نجات به آب های این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  کاپیتان نادر پسنده در مورد شناور باری « بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است،‌ بیان کرد: از صبح دیروز (جمعه) علی رغم نامساعد بودن شرایط جوی، عملیات جست و جو و نجات توسط شناورهای عراقی در حال انجام است و این فعالیت کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت عملیات تجسس و نجات در حال رایزنی سیاسی بین دولت ایران و عراق هستیم و همچنان جست و جوی مفقودین ادامه دارد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۴ خدمه نجات یافته شناور باری «بهبهان»، هم اکنون در کنسولگری ایران در بصره هستند، عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز(شنبه) کشور عراق تعطیل است هماهنگی های لازم جهت انتقال این عزیزان توسط کنسولگری ایران در بصره انجام و فردا به گشور بازگردانده می شوند.