شناسهٔ خبر: 81795 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس شورای شهر تهران:

۵ درصد مساحت تهران در اختیار فضاهای نظامی است/ پادگان‌های جی و منطقه ۱۳ می‌تواند زودتر در اختیار مردم قرار گیرند

 آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پنج درصد مساحت شهر تهران در اختیار پادگان‌ها قرار دارد، گفت: دیگر فضاهای نظامی مثل پادگان‌های جی و منطقه ۱۳ نیز می‌تواند سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش در محدوده پاسداران، گفت: ۵ درصد مساحت شهر تهران یعنی عددی در حدود دو هزار و ۸۰۰ هکتار در اختیار فضاهای نظامی قرار دارد.

او با قدردانی از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای فراهم کردن امکان انتقال پادگان ۰۶ ارتش و تغییر کاربری بخش بزرگی از آن به بوستان شهری، افزود: در اختیار قرار دادن و استفاده از این فضاها، موجبات رضایت مردم را در بر خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

 

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موانع انتقال پادگان‌ها و فضاهای نظامی اشاره و خاطرنشان کرد: منابع مالی مورد نیاز جابجایی و تملک این دست از اراضی را از مهم‌ترین مشکلات در این خصوص برشمرد.

هاشمی، پادگان جی، پادگان منطقه ۱۳ و مجموعه صنایع دفاعی را از دیگر فضاهای نظامی برشمرد که انتقال آنان به خارج از شهر می‌تواند سریع‌تر انجام شود.