شناسهٔ خبر: 81810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور:

اصفهان، رتبه نخست جایه جایی کالا در کشور را دارد/ نقش استراتژیک پایانه امیرکبیر اصفهان در صنعت حمل ونقل کشور

IMG_5795.JPG معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: اصفهان با حمل سالانه 52 میلیون تن کالا به سراسر کشور، رتبه نخست جایه جایی کالا  در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون حمل ونقل و معاون برنامه ریزی سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سفر یک روزه به اصفهان ضمن بازدید از پایانه بار امیرکبیر و پایانه مسافربری کاوه اصفهان  با تشکل های صنفی حوزه رانندگان کالا و مسافر استان اصفهان گفت وگو کردند.

مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور در جریان بازدید از پایانه بار امیرکبیر اصفهان گفت: استان اصفهان با حمل ۵۲ میلیون تن کالا در سال، رتبه نخست حمل کالا در کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی به تنوع و نوع کالاهای تولید شده در استان اصفهان اشاره کرد و افزود : اهمیت حمل و نقل این تولیدات از اصفهان به سراسرایران و حتی خارج از کشور این پایانه را به مرکزی مهم درسطح کشور تبدیل کرده است.

  وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در پایانه امیرکبیر برای بهبود وضعیت ارایه خدمات تقدیر کرد و گفت:   بهسازی پایانه ها و ارایه خدمات استاندارد به رانندگان در پایانه ها باید همواره مد نظر قرار گیرد.

 در این بازدید نمایندگان صنوف رانندگان کالا به بیان مشکلات رانندگان پرداختند که از مهمترین این مباحث می توان به  سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل کالا و همچنین توزیع لاستیک اشاره کرد.

تاثیر کرونا بر اقتصاد حمل ونقل مسافر استان اصفهان

قربانی همچنین در حین بازدید از پایانه مسافربری کاوه اصفهان و در جمع فعالین این صنف اظهار کرد: استان اصفهان رتبه سوم حمل ونقل مسافر در کشور را به خود اختصاص داده است .

وی کیفیت  و شبکه حمل ونقل مسافربری استان اصفهان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما در زمینه حمل ونقل مسافر،  انجام یک سفر ایمن وسلامت برای مسافران است.


نمایندگان  تشکل های صنفی حمل ونقل مسافربری استان اصفهان نیز در این دیدار به بیان دغدغه های خود از زمان شیوع کرونا تا به امروز و اثرات اقتصادی کرونا بر صنعت حمل ونقل مسافر پرداختند .

سهمیه عملکردی کامیون ها سوخت نمی شود

معاون برنامه ریزی سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای  نیز در جریان این بازدید و در پاسخ به سئوالات تشکل های صنفی رانندگان کالا گفت: سهمیه عملکردی کامیون ها سوخت نمی شود و رانندگان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

فرامرز مداح همچنین در رابطه با سهمیه پایه ناوگان و  نحوه تخصیص سوخت بر اساس پیمایش توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه رانندگان نباید در رابطه با سوخت شدن سهمیه سوخت خود نگرانی داشته باشند، افزود:  سهمیه عملکردی کامیون ها در صورتی که یکماه استفاده نکنند، سوخت نخواهد شد و به ماه های بعد منتقل می شود.

وی همچنین  در پاسخ به این سئوال که میزان کیلومترهای درج شده برای برخی از مسافت ها در سیستم بارنامه صحیح نیست، خاطرنشان کرد:  هر مسیری که اطلاعات آن  بر اساس کیلومتر واقعی درج نشده باشد، قابل اصلاح است.

 بازدید از محل جدید احداث ساختمان اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون حمل ونقل و معاون برنامه ریزی سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به استان اصفهان بود.