شناسهٔ خبر: 81824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از یک میلیون و۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

لغو محدودیت های تردد از ازبکستان برای کامیون های ایرانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۶۲ تن کالا با صدور ۹۰ هزار و ۶۴۸ بارنامه در ۲ ماهه نخست سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در این استان حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری با بیان اینکه ۱۰۹ شرکت حمل ‌و نقل داخلی کالا در استان فعال هستند، اظهار داشت: گندم، آرد و هندوانه عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.

وی حمل کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم را اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دستور العمل های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در پایانه های بار استان اجرایی شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تعداد ناوگان باری فعال این استان را ۶ هزار ۶۸۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۵۸ راننده مشغول به ارائه خدمات در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالای استان هستند.

باقری در پایان با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان باری در کشور گفت: از مالکان ناوگان باری فرسوده بالای ۲۵ سال دعوت می شود با مراجعه به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به آدرس www.rmto.ir نسبت به آگاهی از شرایط و در صورت لزوم ثبت نام در این طرح اقدام کنند.