شناسهٔ خبر: 81866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای شیار لرزاننده در محور های مواصلاتی شهرستان زابل

س و ب - اجرای شیار لرزاننده (2).jpeg سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زابل از ایمن سازی محور زابل-زاهدان از طریق اجرای شیار لرزاننده به منظور افزایش ایمنی تردد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان محمد امین جوینی با بیان اینکه سوانح رانندگی همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای بوده که با ارتقای ضریب ایمنی راه ها و فرهنگ سازی می توان در راستای کاهش آن گام برداشت، اظهار کرد: در قالب طرح ایمن سازی محور زابل-زاهدان که از اردیبهشت ماه سال جاری شروع و در خرداد ماه به اتمام رسید، اقداماتی نظیر اجرای شیار لرزاننده طولی مجموعاً به طول ۱۰ کیلومتر و شیار لرزاننده عرضی مجموعاً به طول ۳ کیلومتر در نقاط حادثه خیز، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و چراغ چشمک زن سولار و همچنین خط کشی راه ها انجام شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی گفت: این اقدام موجب می شود رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر، با دریافت هشدارهای لرزشی و صوتی به مسیر اصلی باز گردند و بدین ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زابل افزود: همچنین با توجه به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی زابل-زهک، زابل-هیرمند و زابل-بنجار، ایمن سازی این مسیر ها نیز در حال اجراست.

جوینی در پایان از کاربران جاده ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی توجه نموده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.