شناسهٔ خبر: 81876 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد‌:

پروژه‌ها در سال جهش تولید اولویت‌بندی می‌شوند/ خرید مصالح اولویت نخست در هزینه کردن اعتبارات نقدی/ ارائه ۳۲ طرح راه و آزادراه در ۲ گروه به وزارت راه و شهرسازی/ اتمام و بهره‌برداری از ۴ طرح ریلی تا پایان سال ۹۹

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌با توجه به تخصیص نقدی صورت گرفته در سال جهش تولید اولویت‌بندی پروژه‌ها در حوزه مالی و اجرایی از اهداف اصلی ما در هزینه کردن اعتبارات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در جلسه‌ای با معاونان حوزه راه و بزرگراه و راه‌آهن و مدیران اجرایی شرکت ساخت گفت: بخش عمده‌‌ای از تعهدات وزارت راه  وشهرسازی در حوزه وظایف شرکت ساخت وتوسعه قرار دارد و به همین دلیل بیش از ۷۵ درصد تخصیص اعتبار وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتبار سالجاری ۵ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول ۷۵ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

خادمی با تاکید بر اتمام کارهای باقیمانده از سال ۹۸ اعلام کرد: رسیدگی به وضعیت‌های مالی پروژه‌ها و تخصیص‌های باقیمانده از سال گذشته گام مهمی در دریافت تخصیص‌های جدید در حوزه‌ها و هزینه کرد آن در پروژه‌های اولویت دار است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به تخصیص اعتبارات در سال جاری به صورت هدفمند اظهار داشت: تخصیص اعتبارات نقدی در سال ۱۳۹۹برای طرح‌های معین شده صورت می‌گیرد و اولویت ‌بندی پروژه‌ها در اجرایی کردن برنامه‌های ما نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی اولویت اول در هزینه کردن اعتبارات نقدی را خرید مصالح عنوان کرد و گفت: حل مشکلات ارزیابی پروژه‌ها در مرحله بعد و پرداخت به شرکت‌های مهندسین مشاور با اختلاط اسناد خزانه اسلامی با استفاده از جدول اولویت ‌بندی از مهمترین اقدامات است.

خادمی ادامه داد: در صورتی که امکان تکمیل کردن تمام یک پروژه اولویت دار با توجه به سایر عوامل میسر نیست، برنامه‌ریزی شود بخشی از پروژه به طور کامل احداث و زیر عبور قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران را یکی دیگر از اولویت‌های سالجاری ذکر کرد و افزود: وارد کردن اطلاعات پروژه‌ها و ارائه گزارش‌ در سامانه‌های مربوطه یکی از مهمترین اقدامات در انعکاس عملکرد به سایر بخش‌های مرتبط است.

در این جلسه معاون ساخت وتوسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها گفت: در سالجاری پروژه‌های راه و بزرگرراه در قالب دو گروه یک و دو با ۳۲ طرح به وزارت راه و شهرسازی ارایه شده است  و ۴۹۹ کیلومتر آن در گروه یک به تایید رسیده است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۷۹۱ میلیارد تومان تعیین شده است. از این میزان ۱۶۹۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها نیز از ۹ پروژه ریلی اولویت‌دار در سال جهش تولید یاد کرد و گفت: اتمام چهار طرح ریلی تا پایان سالجاری در تعهدات ما است که راه‌آهن خواف-هرات، یزد- اقلید و بستان‌آباد- تبریز تا پایان سال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.