شناسهٔ خبر: 81919 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن خبر داد

تحقق ۵۴ درصدی اهداف مالی تعیین شده بانک مسکن در سال ۹۸

بانک مسکن رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، کارنامه عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت: در حوزه «وصول مطالبات» با فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته معادل ۵۲ درصد از اهداف تعیین شده و در حوزه «مالی» بانک مسکن در پایان سال ۹۸ عملکرد ۵۴ درصدی اهداف تعیین شده برای سال مالی ۹۸ محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بانک مسکن، فریبرز راحتی، رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن با تشریح کارنامه عملکرد بخش‌های مختلف بانک مسکن در سال ۹۸ بر اساس محورها و اهداف مشخص شده در ابتدای سال ۹۸ برای تحقق در این سال،گفت: نتایج عملکردها نشان می‌دهد در سال ۹۸ بیش از ۷۰ درصد اهداف تعیین شده برای این سال محقق شده و با موفقیت به سرانجام رسیده است.

راحتی توضیح داد: در بررسی‌های به عمل آمده در خصوص کارنامه عملکرد بانک‌مسکن در سال ۹۸، وضعیت عملکرد بانک مسکن در قالب ۷ حوزه کلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و براساس شاخص‌های تعیین شده نمره هر کدام از بخش‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تعیین شده است.

وی ادامه داد: در واقع عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸ در هفت حوزه کلی و براساس ۴۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته و کارنامه یکساله عملکرد بانک مسکن براساس این محورها و شاخص‌ها استخراج شده است.

رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن اعلام کرد: این ۷ حوزه کلی شامل حوزه‌های «منابع» ،«مصارف و تعهدات»، «وصول مطالبات»،«مالی»، «بانکداری الکترونیک»، «اعمال مدیریت» و «حوزه غیرمالی» است که هرکدام از این محورها و همچنین ۴۵ شاخص منشعب از آن، مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفته و در نهایت نمره مربوط به آن‌ها محاسبه شده است.

وی در تشریح جزییات کارنامه یکساله بانک مسکن در ۷ محور اصلی تعیین شده، خاطرنشان کرد: برآوردهای انجام شده بر اساس این ۷ محور اصلی نشان می‌دهد در حوزه «منابع» با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته ۹۷ درصد از اهداف تعیین شده در این حوزه محقق شده است که این میزان در واقع بالاترین میزان تحقق اهداف بانک مسکن در سال ۹۸ در میان حوزه‌های مختلف-حوزه‌های هفت‌گانه- بوده است.

راحتی ادامه داد: در حوزه «وصول مطالبات» نیز با فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته معادل ۵۲ درصد از اهداف تعیین شده در این حوزه طی یکسال محقق شده است. همچنین در حوزه «مالی» بانک مسکن در پایان سال ۹۸ عملکرد یکساله حکایت از تحقق ۵۴ درصدی اهداف تعیین شده برای سال مالی ۹۸ داشته است.

بنا بر اعلام رییس اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک‌مسکن همچنین عملکرد بانک در حوزه «بانکداری الکترونیک» در پایان سال ۹۸ نشان از تحقق ۶۹ درصدی اهداف تعیین شده در این بخش برای سال گذشته دارد.

راحتی با بیان اینکه در حوزه «اعمال مدیریت» در بانک مسکن در سال ۹۸ شاهد تحقق ۴۸ درصد از اهداف تعیین شده برای این حوزه بوده‌ایم گفت:در حوزه «غیرمالی» نیز در سال گذشته موفق به تحقق ۵۴ درصد از اهداف تعیین شده در این بخش شدیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از میان ۴۵ شاخص مورد ارزیابی در کارنامه عملکرد بانک مسکن در سال ۹۸ سه شاخص شامل «کارمزد ضمانت‌نامه‌های جدید و تمدیدی»، «متوسط روزانه قرض‌الحسنه جاری (بدون دولتی)» و «متوسط روزانه بلندمدت» با درصد تحقق به ترتیب ۱۹۹.۸۸ و همچنین ۱۹۳.۱۳ و سپس ۱۳۱.۸۸ بالاترین درصد تحقق را به خود اختصاص داده‌اند.