شناسهٔ خبر: 8198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر در نشست اعضای مسکن خوزستان مطرح کرد:

واگذاری مسکن مهر تامرز دومیلیون در سال جاری / اگر بی‌پولی دولت نبود پرونده مسکن مهر تا کنون بسته شده بود

مهرآبادی در جمع خبرنگاران قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: با بخشنامه وزیر راه و شهرسازی به استانداران، هزینه یک سوم خدمات روبنایی را متقبل شده‌ایم که از محل اراضی شرکت عمران شهرهای جدید و با کمک سازمان ملی زمین و مسکن تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه نشست اعضای شورای مسکن خوزستان  افزود: وضعیت موجود وضعیت بی پولی است و اوضاع مالی دولت خوب نیست اما شخص رئیس جمهور تأکید کرده مسکن مهر باید تمام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در خصوص مسکن امید نیز اظهار کرد: دولت طرح های جدیدی دارد که اگر ارائه شود ممکن است یکی از اینها مسکن امید باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال از مرز دو میلیون واحد عبور می کند و مجموع پروژه های در دست ساخت و تکمیل نزدیک به ۸۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: هم اینک ۵۴۰ هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که ۳۰ هزار واحد آن در مرحله نازک کاری است.

وی دراین خصوص اظهار کرد: مسکن مهر شکست نخورده بلکه بی پولی و نبود امکانات مالی باعث کندی روند آن شده است.

وی همچنین از شروع ساخت ۴۷۵ باب مسجد، ۳۸۳ باب مدرسه و ۵۳ واحد کلانتری در مساکن مهر کشور با استفاده از منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: از این ها به ترتیب ۲۶۴، ۱۲۱ و ۱۸ باب و واحد دایر شده و مابقی در مرحله تکمیل قرار دارد.

اصغری مهرآبادی افزود: در خدمات زیربنایی هم افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو کمک شده که این رقم علاوه بر هشت هزار میلیارد ریالی است که از محل مصوبه دولت قبل به این وزارتخانه داده شد.

نظر شما