شناسهٔ خبر: 8199 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

منصور آرامی در گفتگو با پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

طرح‌ جامع‌ حمل‌و‌نقل به زودی تدوين می‌شود

منصور آرامی سخنگوی كميسيون عمران مجلس شورای اسلامی از ارايه پيش‌نويس طرح جامع حمل و نقل توسط وزارت راه و شهرسازی در آينده‌ای نزديك خبر داد.

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: طرح جامع حمل و نقل و لزوم آماده كردن پیش‌نویس آن روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و در جلسه‌ای مشترك با وزرای نفت، راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی بررسی شد كه در نهایت وزارت راه و شهرسازی موظف شد تا پیش‌نویس این طرح را آماده كرده و به نمایندگان خانه ملت برای تصویب ارایه كند.

به گفته سخنگوی كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سال‌هاست كه طرح جامع حمل و نقل بلاتكلیف مانده و تعیین تكلیف این طرح و تصویب آن می‌تواند به بسیاری از چالش‌های پیش روی حمل و نقل یاری برساند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیتی كه طرح جامع حمل و نقل دارد به شاخص‌های توسعه‌یافتگی كشورها اشاره كرد و گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گام‌های خوبی برداشته و قرار است در آینده‌ای نزدیك این طرح به مجلس شورای اسلامی ارایه شود تا به تصویب نهایی برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قرارداد طرح جامع حمل و نقل مدت‌ها پیش و در زمان تفكیك وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسكن و شهرسازی بسته شده بود اما به دلایل مختلف كه عمدتا به نوسانات اجتماعی و سیاسی و كمبود بودجه در ایران مربوط بوده، نیمه‌كاره رها شد. به نظر می‌رسد چالش‌های اصلی در حل این موضوع و داشتن طرح جامع حمل و نقل در این روزها كه عزم دولت برای تجمیع تمامی توان جدی است ضروری باشد./

نظر شما